قیمت بنزین سهمیه‌ای کمتر از 400 تومان نخواهد بود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس بودجه سال ۸۹‌، مالیات بر درآمد از فروش بنزین ۴۰۰ تومان در نظر گرفته شده و این قانون است، بنابراین قیمت بنزین کمتر از این میزان نخواهد بود. ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: اطلاع رسانی و آگاهی مردم از نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها از شوک‌های ناشی از اجرای این قانون جلوگیری خواهد کرد. وی ادامه داد: رسانه‌ها و مطبوعات نقش موثری در اطلاع رسانی و آگاهی مردم نسبت به اجرای این قانون دارند که ارباب جراید ‌باید در این موقعیت این وظیفه خطیر را به خوبی ایفا نمایند.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: احتمال تک‌نرخی شدن بنزین زیاد است و تاکنون خبری از نرخ بنزین سهمیه بندی گزارش نشده، ولی قطعا این نرخ زیر ۴۰۰ تومان نبوده و بنزین آزاد طبق قانون ۱۰ درصد زیر قیمت فوب خلیج فارس است.

فتحی‌پور در خصوص افزایش قیمت انواع ارز از جمله دلار نیز اظهار داشت: طبق اعلام دولت، بانک مرکزی و سایر بانک‌ها ارز مورد نیاز صرافی‌ها و متقاضیان را بدون هیچ محدودیتی با قیمت تعیین شده در اختیار آنها قرار خواهد داد. وی معتقد است: بروز هرگونه مشکل در این بخش به علت وجود دست های پنهانی است که قصد دارد به اقتصاد کشور لطمه وارد کند.