اصغر ابوالحسنی، معاون وزیر اقتصاد از رساندن دلار طی هفته جاری به قیمت ۱۰۶۰ تومان و ظرف هفته آینده به قیمت ۱۰۳۰ تومان خبر داد و گفت: رسانه‌ای کردن بحث تایید صلاحیت مدیران بانکی کج‌سلیقه‌ای بود و باید توجه داشت که تمام مدیران فعلی تاییدیه‌های لازم را دارند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری فارس، ابوالحسنی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های دولت و بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و طلا پرداخت و گفت: نرخ دلار به علت افزایش تقاضای کاذب از هفته گذشته روند افزایشی را در پیش گرفت، اما باید به این نکته توجه داشت که وضعیت ذخایر ارزی کشور هم‌اکنون بسیار عالی است و به همین دلیل هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی در ۳۰ سال پس از انقلاب بهترین وضعیت را پیدا کرده است، افزود: با مدیریت بانک مرکزی و دولت نوسانات بازار ارز و طلا محدود شد و طبق برنامه‌ریزی تا پایان هفته جاری رقم دلار در بازار به ۱۰۶۰ تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ورود ارز به بازار و برنامه‌های کنترلی بانک مرکزی دلار در هفته آینده به ۱۰۳۰ الی ۱۰۳۵ تومان برسد.

ابوالحسنی خطاب به برخی از سفته‌بازان تاکید کرد: این افراد باید روند کاهش دلار را مورد توجه قرار بدهند؛ سفته‌بازان باید متوجه باشند که به طور حتم روند فعلی بازار به ضرر آنها خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت هر مقدار ارز که مورد نیاز بازار باشد را عرضه خواهد کرد، گفت: مردم عادی نباید وارد بازار فعلی ارز و طلا شوند؛ چرا که به طور حتم با ضرر مواجه خواهند شد.

معاون امور بانک و بیمه وزیر اقتصاد اضافه کرد: مدیریت توزیع ارز به گونه‌ای خواهد بود که تمامی نیازهای بازار را پاسخ دهد؛ نیاز کاذب با روند کاهشی قیمت دلار از بین خواهد رفت.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه مدیریت ارز و سکه موجب کاهش قیمت‌ها از هفته گذشته تاکنون شده است، افزود: هم‌اکنون به اندازه کافی طلا در داخل کشور داریم؛ حجم عمده‌ای از ذخایر کشور در قالب طلا است. به گفته وی با کمترین دخالت در بازار سکه قیمت‌ها رو به کاهش شد. هم ‌اکنون در دو نوبت صبح و عصر در شعب منتخب بانک کارگشایی حراج سکه صورت می‌گیرد.