مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون اقلیت مجلس نسبت به نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، انحلال ۲ حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و عدم اجرای قانون کمک به مترو اخطار قانون اساسی داد. به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده سمنان در مجلس، روز یک‌شنبه طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۷۰ این قانون، اظهار داشت: در ذیل این اصل گفته می‌شود در صورتی‌که نمایندگان لازم بدانند، وزرا مکلف به حضور در مجلس هستند. وی افزود: متاسفانه هیچ‌کس این روزها پاسخ دقیقی در زمینه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نمی‌دهد و همه دولتی‌ها موضوع را به شخص رییس‌جمهور ارجاع می‌دهند.

به گفته وی، برخی می‌‌گویند بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، قیمت بنزین ۴۰۰ تومان می‌شود و برخی می‌گویند کمتر. متاسفانه ما نمایندگان ملت که خودمان قانون را تصویب کردیم، اما هیچ خبری در این زمینه نداریم. مصطفی کواکبیان در بیان اخطار دوم قانون اساسی خود با استناد به اصل ۷۱ قانون اساسی، گفت: در این اصل گفته شده مجلس شورای اسلامی در عموم مسائل در حدود و چارچوب قانون، می‌تواند قانون وضع کند؛ بنده واقعا از آقای احمدی‌نژاد و وزرای دولت خواهش می‌کنم که یک روز به جای اتومبیل شخصی با مترو به محل کار و اداراتشان بروند تا مشکلات مردم را در این زمینه متوجه شوند.وی با بیان اینکه، گویا حقیقتا مشکلات مترو برای وزرا ملموس نیست، گفت: بیش از ۹ ماه است که مجلس قانون کمک به مترو را تصویب کرده تا دولت به مترو تهران و کلان‌شهرها تسهیلاتی را ارائه دهد، ۹ ماه از تصویب این قانون در مجلس می‌گذرد، اما تا به امروز این قانون برای اجرا از سوی رییس‌جمهور ابلاغ نشده و ظاهرا مشکلات مترو برای مسوولان محسوس نیست.این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بیان اخطار سوم خود با استناد به اصل ۱۶۸ قانون اساسی، گفت: در این اصل گفته شده، رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی باید علنی باشد و با حضور هیات منصفه انجام شود.

وی بر همین اساس تاکید کرد: سخنگوی قوه قضائیه گفته‌اند ۲ حزب در کشور منحل شده، خواهش بنده این است که در این زمینه و اینکه دادگاه چگونه بوده و آیا با حضور هیات منصفه برگزار شده یا خیر، قدری روشنگری صورت گیرد.