رییس مجلس: درباره بنزین هنوز به قیمت دقیقی نرسیده‌ایم

رییس مجلس با اعلام اینکه درباره قیمت بنزین هنوز به قیمت دقیقی نرسیده‌ایم، در خصوص تشکیل جلسه کمیته شش نفره دولت و مجلس در خصوص برنامه ‌پنجم گفت: نتیجه بررسی‌های این کمیته به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی که روز یکشنبه به مازندران سفر کرده بود، در بدو ورود به ساری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نظر مجلس درباره قیمت بنزین گفت: هنوز به قیمت دقیقی نرسیده‌ایم و بحث‌ها ادامه دارد.

لاریجانی یادآور شد: هنوز به نظر جازمی در خصوص بنزین نرسیده‌ایم و با توجه به اینکه بحث تکنیکی است، لزومی ندارد الان این بحث مطرح شود. رییس قوه مقننه تصریح کرد: نظر دولت این است که زمان افزایش قیمت بنزین موقعی اعلام شود که مقدمات آن را فراهم کرده باشد.

رییس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص جلسات کمیته ‌شش نفره دولت و مجلس در خصوص برنامه‌ پنجم گفت که شنبه‌شب، این کمیته تشکیل جلسه داد و دولت نظرش را به مجلس اعلام کرده است و ابراهیم عزیزی، معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری حامل این نظرات بوده است. وی‌افزود: شنبه شب بحثی در این زمینه انجام شده که نتیجه آن به صورت مدون به کمیسیون تلفیق مجلس اعلام می‌شود.

مسوولان حرف غیر ضروری نزنند

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین ظهر دوشنبه در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله صالحی‌مازندرانی که در محل مصلای قائم‌شهر برگزار شد، گفت: مسوولان حرف غیرضروری نزنند که دیگران را به اظهارنظر وادار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی توجه به امنیت، عدالت و آبادانی کشور را مهم دانست و گفت: دشمنان می‌خواهند امنیت کشور را مورد تهدید قرار دهند بنابراین مسوولان آمریکا به دروغ می‌گویند ما با ملت ایران مشکل نداریم اگر چنین است چرا هر کاری می‌کنید که سنگ جلوی پای ملت بیاندازید. هر کاری می‌کنید که دودش در چشم مردم برود. وی با تاکید بر اهمیت استقلال اقتصادی کشور گفت: تحریم‌ها فرصتی برای کشور و مسوولان است تا نواقص داخلی را رفع کنند و به تولید بپردازند و جوانان مشکل اشتغال نداشته باشند. باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود. تحریم‌ها غنیمتی است که شاید مسوولان توفیق اجباری برای تولید پیدا کنند و ما به جهش اقتصادی دست یابیم. امیدوارم این یک اصلاح مسیر باشد.

صحبت از وحدت و ایجاد تفرقه

لاریجانی ادامه داد: این شبهه وجود دارد که برخی صحبت از وحدت می‌کنند، اما در عمل تفرقه ایجاد می‌کنند. مسوولان حرف غیرضروری نزنند که دیگران را به اظهارنظر وادار کنند.

وی گفت: ما برای وحدت یک ملاک و محور می‌خواهیم و ملاک و محور برای همه از روحانی تا غیر آن مقام‌معظم رهبری است. سلایق مختلف باید خود را با این میزان بسنجند اگر چنین شد این شبهات رفع می‌شود.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: مسوولان باید گذشت داشته باشند و به منافع کشور توجه کنند.