تشکیل گردان‌های ‌احتیاط خدمت نظام وظیفه در تهران، کرمانشاه و اهواز

معاون احتیاط نیروی زمینی ارتش با اعلام تشکیل گردان‌های یکم احتیاط تیپ تهران، کرمانشاه و اهواز گفت: تشکیل تعداد زیادی گردان احتیاط برای یگان‌های ارتش در نظر گرفته شده است. امیر سرتیپ دوم عباس دهگانی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: طبق قانون نظام وظیفه سال ۱۳۱۶، خدمت نظام وظیفه ۳۰ سال است، دو سال خدمت زیر پرچم، هشت سال دوره احتیاط و دو دوره ۱۰ ساله ذخیره اول و دوم و ما باید این موضوع را با اقدامات مختلف فرهنگی برای جامعه بیشتر باز و تبیین کنیم.

وی افزود: یکی از کارهای مناسبی که در این زمینه انجام داده‌ایم این است که برای سربازان دوران دفاع مقدس کارت ایثار صادر می‌شود و چون ممکن است فردی که مثلا در مشهد زندگی می‌کند و محل خدمتش اهواز بوده برای دریافت کارتش به اهواز نرود با شرکت پست قراردادی بسته‌ایم و اشخاص می‌توانند در دفاتر پستی سراسر کشور با تحویل مدارک خود برای این کار اقدام کنند.

دهگانی ادامه داد: این کارت ظرف ۲ تا ۳ ماه از طریق پست برای درخواست‌کننده ارسال می‌شود. همچنین اگر فردی تاییدیه‌هایی که برای بیمه یا کسر خدمت لازم است را درخواست داشته باشد در صورت دارا بودن شرایط از همین طریق برایش ارسال می‌شود. معاون احتیاط نیروی زمینی ارتش افزود: در همین راستا از سربازانی که در حین خدمت هستند آموزش‌های احتیاط - همان مقطع هشت ساله در قانون- را جاری کرده‌ایم و آنها را توجیه می‌کنیم و از همین افرادی که توجیه می‌شوند به صورت داوطلب، فعلا تعدادی از یگان‌های احتیاط را تشکیل داده‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: تاکنون گردان‌های یکم احتیاط تیپ تهران، کرمانشاه و اهواز تشکیل شده و با سازماندهی جدیدی که صورت گرفته، تشکیل تعداد زیادی از گردان‌های احتیاط در دستور کار قرار دارد تا ان‌شاءالله به مرور تمام گردان‌ها تشکیل شوند.