اکنون که تحریم کردند سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شد

می‌گویند همه‌ گزینه‌ها روی میز است، مرده‌شور خودتان و میزتان را ببرد که دنیا را به لجن کشیده‌اید رییس‌جمهور با اشاره تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: اکنون که تحریم کرده‌اند، درها بیشتر باز شد و سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شد. پیشنهاد‌دهندگان برای سرمایه‌گذاری چندین برابر شده‌اند. قیمت‌ها پایین‌تر آمده و شرایط بهتر شده است. محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنها آنقدر پررو هستند که ما را تهدید می‌کنند، گفت: می‌گویند همه‌ گزینه‌ها روی میز است، مرده‌شور خودتان و میزتان را ببرند که دنیا را به لجن کشیده‌اید.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد صبح یکشنبه گذشته در مراسم افتتاح پل روگذر کرج به قزوین که باعث ارتباط شهر قدیم هشتگرد به شهر جدید آن خواهد شد و همچنین افتتاح بیش از هزار واحد مسکونی مهر در هشتگرد، در بخشی از سخنان خود با اشاره به تهدیدهایی که علیه ملت ایران انجام می‌گیرد، گفت: آنها به بهانه ۱۱ سپتامبر به منطقه‌ ما حمله کردند و می‌گفتند اول افغانستان، بعد عراق و ایران را نیز تهدید می‌کردند. غافل از این‌که ملت بزرگ ایران خدایی دارد که تمام طاغوت‌ها را درهم می‌شکند و استحکام و مقاومتی دارد که تمام دشمنان را به ذلت می‌کشاند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه آنها عصبانی هستند، گفت: فکر می‌کنند اگر بیایند پشت تلویزیون و سر و صدا کنند ما عقب‌نشینی می‌کنیم، اما اینطور نیست، چراکه حقیقت ۱۱ سپتامبر باید مشخص شود. آنها به بهانه ۱۱ سپتامبر به منطقه‌ ما آمدند و هر کاری دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند. باید حقیقت ۱۱ سپتامبر و سوالاتی که در ارتباط با آن وجود دارد مشخص و پاسخ داده شود. باید به این سوالات پاسخ دهند و بدانند با عصبانیت کار درست نمی‌شود و ما دست برنمی‌داریم.

وی گفت: باید عاملان اصلی این حادثه مشخص، شناسایی و مجازات شوند و ما نیز در این امر کمک می‌کنیم که عاملان اصلی شناسایی شوند و باید سند ارائه دهند. اینگونه نیست که چون رییس‌جمهور آمریکا فلان حرف را زده و فلان عقیده را داشته همه قبول کنند. خود آمریکایی‌ها نیز این را قبول ندارند. آنها فکر نکنند که ملت‌ها بی‌صاحب هستند. رییس‌جمهور با بیان این‌که آنها آنقدر پررو هستند که ما را تهدید می‌کنند، گفت: می‌گویند همه‌ گزینه‌ها روی میز است، مرده‌شور خودتان و میزتان را ببرند که دنیا را به لجن کشیده‌اید.

رییس‌جمهور ادامه داد: اگر آنها خیال می‌کنند با چهار تا اخم آنها ملت‌های منطقه عقب‌نشینی می‌کنند، اشتباه می‌کنند. آن دوران گذشت. بهترین حالت برای شما این است که از ملت‌های منطقه، از مردم افغانستان و پاکستان عذرخواهی کنید. احمدی‌نژاد با محکوم کردن حمله‌ آمریکایی‌ها و ناتو به روستاهای پاکستان، گفت: اگر شما بساط‌تان را از منطقه جمع نکنید و نروید، بدانید که به لطف خداوند ملت‌های منطقه شما را بیرون خواهند انداخت.

امسال ۵۰ میلیارد دلار از منابع مردمی در اختیار نفت و گازمان قرار گرفت

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تا چند سال قبل برای دو میلیارد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عسلویه و تامین مالی آن شرکت‌های نفتی و موسسات مالی غرب منت زیادی را می‌گذاشتند، افزود: شرط می‌گذاشتند و آخر سر نیز بعد از گرفتن کلی سود قیمت را بالاتر از حد معمول آن ارائه می‌دادند. اتلاف وقت می‌کردند و هر زمانی که دولت‌های آنها مساله‌دار می‌شد و می‌خواست برای ملت ایران زحمتی را ایجاد کند اولین جایی که کار را تعطیل می‌کرد اینها بودند.

رییس‌جمهور ادامه داد: وقتی که از دو سال قبل وزارت نفت تصمیم گرفت روی پای خود بایستد فضا باز شد و امسال ۵۰ میلیارد دلار از منابع مردمی و از منابع بلوکه شده خودمان در اختیار نفت و گازمان قرار گرفت و اگر اکنون کسی به عسلویه برود می‌بیند که در آنجا غوغایی است. در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر مشغول به کار هستند و چندین برابر آنها نیز در پشت صحنه فعالیت می‌کنند و اکنون منابع خودمان در آنجا سرمایه‌گذاری شده است، بدون اینکه به منابع اصلی و پشتوانه اقتصادی ما ضربه‌ای وارد شود.

اکنون که تحریم کرده‌اند قیمت‌ها پایین آمده و شرایط بهتر شده است

احمدی‌نژاد گفت: یک دفعه درها باز شد و اکنون که تحریم کرده‌اند درها بیشتر باز شد و سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شد. پیشنهاد‌دهندگان برای سرمایه‌گذاری چندین برابر شده‌اند. قیمت‌ها پایین‌تر آمده و شرایط بهتر شده است. در حالی که قبلا می‌دیدیم که آنها مثلا برای برخی از فازهای عسلویه ۱۰، ۹ سال طول می‌دادند.

رییس‌جمهور با اشاره به تحریم کشورهای غربی در ارتباط با بنزین، گفت: آنها فکر می‌کردند که اگر این کار را بکنند رگ حیاتی ملت ما را قطع می‌کنند. آنها بحث تحریم بنزین را مطرح کردند، ولی دیدیم که امروز با توانمندی نیروهای متخصص داخلی بنزین در داخل کشور تولید شده و اخیرا نیز دو محموله بنزین از کشور صادر شده است.