معاون گردشگری کشور از آغاز برخورد با آژانس‌های گردشگری که اقدام به برپایی تورهای خلاف شئون اسلامی می‌کنند، خبر داد و گفت: امروز دو آژانس متخلف در رابطه با اقدامات خلاف شئون اسلامی برای ۳ ماه به حالت تعلیق درآمد. به گزارش خبرگزاری فارس، وضعیت بی‌بند و باری در تورهای گردشگری داخلی طی روزهای اخیر مورد انتقاد بسیاری از مردم و مسوولان قرار گرفته است که از اهم این انتقادات می‌توان به مواردی چون رقص و پایکوبی، اسکان در اقامتگاه‌ها بدون ممیزی محرم بودن افراد و سرو نوشیدنی‌های غیرمجاز اشاره کرد.

علیرضا عامری؛ معاون گردشگری کشور در این‌باره اظهار کرد: شخصا با تورهایی که تبلیغات آن در روزنامه‌های کثیرالانتشار آمده بود تماس گرفتم. متاسفانه نکاتی که در گزارش‌ها قید شده بود در برخی از تورها به صورت تلفنی اعلام می‌شد. وی در ادامه افزود: از بین ۱۰ تا ۱۵ آژانس گردشگری که با آنها تماس گرفتم دو آژانس، موضوعات خلاف شئون اسلامی را تلفنی به مخاطبان اعلام می‌کردند.

معاون گردشگری کشور از تشکیل کمیته بررسی تورهای گردشگری داخلی خبر داد و گفت: از این پس باید تورهای گردشگری از راهنمایان تور مجاز که کارت‌های خود را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دریافت کرده‌اند، استفاده کنند.