نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آثار روانی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها موجب افزایش سطح عمومی قیمت‌ها می‌شود، پس قانون باید طوری اجرا شود که مردم به دولت بدبین نشوند. جعفر قادری در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: شفاف‌سازی نحوه عمل در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه از گسترش شایعات و افزایش نگرانی مردم از تبعات اجرای قانون به شدت می‌کاهد.نماینده شیراز در مجلس تاکید کرد: نقاط مبهم و مورد سوال نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون باید به روشنی از سوی آنها برای مردم توضیح داده شود. اگر دولتمردان به هر دلیل اطلاعات کافی، دقیق و کارشناسی شده به مردم ارائه ندهند، زمینه سوءاستفاده فرصت‌طلبان و فشار علیه دولت افزایش می‌یابد.

نایب رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه اعتمادسازی در جامعه هدف را از دیگر الزامات دولت در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و افزود: دولتمردان باید قول مکرر خود مبنی بر شارژ حساب‌ها و بعد افزایش نرخ سوخت و بهای خدمات عمومی را به مردم اثبات کنند. افزون بر اعتمادسازی باید از اجرای پرشتاب و عجله‌ای قانون، پیشگیری کنند. اجرای منظم، هدفمند و کنترل شده قانون بسیار عاقلانه‌تر از اجرای بی‌هدف، شتاب زده و نامنظم قانون است، چرا که عقب‌نشینی از اجرای قانون، دستاورد این رویه و عملکرد خواهد بود.

نماینده مردم شیراز اجرای تدریجی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را موجب مهار بهتر آثار روانی گران‌شدن سوخت، آب، برق و گاز و به دنبال آن افزایش سطح عمومی کالا و خدمات دانست و تاکید کرد: دولت راهی جز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد. دولتمردان قانون را باید به نحوی اجرا کنند تا توان مهار افزایش سطح عمومی قیمت‌ها را حفظ کنند تا کشور گرفتار مشکلات بیشتری نشود.