دومین هشدار درباره فتنه اقتصادی

عکس: خبرگزاری مهر

دنیای اقتصاد- فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به اینکه ممکن است در اجرای طرح‌های دولت از قبیل طرح تحول اقتصادی، کانون‌های فتنه خلل ایجاد کنند و به دنبال شکست آن باشند، نیروی انتظامی از دولت حمایت خواهد کرد. این دومین هشدار سردار احمدی مقدم به کانون‌هایی است که به‌زعم وی در تلاش هستند تا در مسیر انجام برخی طرح‌های اقتصادی دولت از جمله طرح هدفمندی یارانه‌ها اختلال ایجاد کنند و البته از آن به عنوان «فتنه اقتصادی» یاد کرده بود. سردار پیش از این در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران نیز این موضوع را مورد اشاره قرار داده و برای اولین بار از فتنه اقتصادی که شکل دیگر و بقایای فتنه سیاسی سال گذشته است نام برده و خاطرنشان کرده بود که کسانی که می‌خواهند با تکیه بر فشارهای اقتصادی دشمن، حلقه مکمل کانون‌های فتنه در کشور باشند، باید بدانند که با آنها برخورد خواهد شد.

فرمانده ناجا در این خطبه‌ها گفته بود که بقایای فتنه سیاسی سال گذشته ادامه دارد و فتنه امروز در اشکال دیگری همچون فتنه‌ اقتصادی که ممکن است عده‌ای قصد داشته باشند که هر روز جایی را به اعتصاب و تعطیلی بکشانند، ادامه دارد و البته امکان دارد که فتنه به اشکال دیگری هم خود را نشان دهد؛ اما نیروی انتظامی بر کانون شکل‌دهی این فتنه‌ها اشراف کامل دارد.

احمدی‌مقدم تاکیده کرده بود که نیروی انتظامی قطعا در اجرای طرح‌های تحول اقتصادی در کنار دولت خدمتگزار و در جهت اجرای قانون خواهد بود؛ البته نیروی انتظامی از کانون‌های فتنه نیز مراقبت خواهد کرد و کسانی که می‌خواهند با تکیه بر فشارهای اقتصادی دشمن حلقه مکمل آن در کشور باشند، باید بدانند که با آنها برخورد خواهد شد.به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی مقدم» اما دیروز در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی افزود: دعوت به قانون‌گرایی، نقشی است که ناجا می‌تواند در این ارتباط ایفا کند. فرمانده ناجا با بیان اینکه اقتدار ناجا مبتنی بر اعتماد مردم است، اضافه کرد: مردم از کسی حمایت می‌کنند که شایستگی داشته باشد و از این حیث ناجا در اوج قرار دارد.

احمدی مقدم حضور قاطع و جلوگیری از اقدامات قانون‌شکنان در اقصی نقاط کشور را از مواردی اعلام کرد که ناجا به عهده دارد و گفت: مردم باید حس کنند که نیروی انتظامی عنصری قوی، پاکدامن، صادق، سالم و درستکار بوده است و به آن اعتماد کنند. فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: اشراف اطلاعاتی، پیش‌بینی تهدیدات و تسلط بر کانون‌های فتنه از دیگر مواردی است که لازم است ناجا به عهده داشته باشد.

وی اظهار داشت: مامور نیروی انتظامی نباید در فتنه متحیر بماند که حق با کدام طرف است. به گفته مقام ارشد انتظامی کشور، مامور ناجا لازم است یک انسان عالم و دانشمند در حد ماموریت‌های خود باشد و انضباط در این راستا حرف اول را می‌زند. وی خاطر نشان کرد: مامور نیروی انتظامی اگر بخواهد در امور محوله خود موفق و مورد اعتماد مردم باشد، راهی جز خودسازی ندارد و اقدامات خودسازی در درون، موجب توفیق در ماموریت‌ها خواهد شد. به گفته وی، ناجا امروز در میدان‌های متعدد و متنوعی حضور دارد و به واسطه حضور در این میدان‌ها به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تهدید می‌شود. احمدی‌مقدم گفت: اکنون، شکایت مردم از نیروی انتظامی به موقع حاضر نشدن در سر صحنه یا در صورت حضور به موقع، عدم پاسخگویی صحیح به مردم است که به دلیل حقی که مردم بر گردن نیروی انتظامی دارند، لازم است این نقیصه رفع شود.

تحلیل سردار ساجدی‌نیا از شکست فتنه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: اهل فتنه با حضور پر رنگ نیروی انتظامی در اجرای نقشه‌های خود شکست خوردند. به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا رییس پلیس پایتخت صبح دیروز با حضور در مراسم صبحگاه مشترک که در اولین روز هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته اظهار کرد: نیروی انتظامی در سال‌های پیش کارنامه درخشانی را در انجام ماموریت‌های محوله‌اش بر جای گذاشته است.

ساجدی‌نیا با اشاره به فتنه سال گذشته و ۸ ماه درگیری نیروی انتظامی در جریان اغتشاشات بیان کرد: اهل فتنه با حضور پررنگ نیروی انتظامی در اجرای نقشه‌های خود شکست خورده‌اند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: خوشبختانه مردم بیدار ما هیچ گرایشی به اهل فتنه نشان ندادند، مگر عده‌ای قلیل از شهروندان و نیروی انتظامی نیز با حضور پررنگ خود با درایت کامل در جلوی آشوبگران ایستاده و عرصه را برای فعالیت آنان تنگ کرده‌اند. وی گفت: مردم به نیروی انتظامی اطمینان داشته و آنها را امین جان و مال خود می‌دانند و همین اعتمادسازی به عنوان یک سرمایه برای نیروی انتظامی برای ارائه خدمت بهتر به مردم به شمار می‌آید.

ماموران برای دستگیری اخلالگران پافشاری کرده و تا آخر راه ایستاده‌اند

همچنین در این مراسم فرمانده انتظامی استان تهران به اخلالگران نظم و امنیت عمومی آخرین هشدار را داد که ماموران نیروی انتظامی برای دستگیری آنان پافشاری کرده و تا آخر راه ایستاده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا اکبرشاهی به اخلالگران و بر هم زندگان نظم اجتماعی در سطح استان تهران هشدار داد که این آخرین هشدار به اخلالگران است، آنها بدانند که ماموران نیروی انتظامی برای دستگیری آنان پافشاری کرده و تا آخر راه ایستاده‌اند.