به آنها گفتم تحریم‌ها اثری ندارد

با تحریم‌ها پدر خودتان در می‌آید و ایران آسیبی نمی‌بیند

رییس‌جمهور گفت: در جامعه ما عده‌ای هستند که برای خودشان حقوق فوق‌العاده و مسوولیت قائل هستند، جالب است که برخی از اینها در براندازی شرکت کردند و باز هم طلبکارند. به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در بیست و یکمین گردهمایی ائمه جمعه با اشاره به اهمیت نماز جمعه، گفت: فرق حاکمیت الهی با حکومت‌های دیگر در این است که آنها تشکل‌هایی مانند احزاب را دارند، اما تشکلی مانند نمازجمعه که بر محوریت ولایت و یگانه‌پرستی تشکیل می‌شود، در آنجا وجود ندارد. در جوامع دیگر هم سازماندهی وجود دارد، اما در سازماندهی آنها ولایت و ارزش‌های الهی حضور ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که فلسفه حکومت اسلامی چیست؟ گفت: ماموریت حکومت اسلامی برپایی عدالت است. البته به شما بگویم اجرای عدالت خیلی سخت است؛ چرا که انسان‌ها باید عدالت را از درون خود شروع کنند و از نزدیکان خود اجرای عدالت را شروع کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی علیه ملت ما، گفت: آنها خودشان مایوس هستند، اما ما را تحریم کرده‌اند و می‌خواهند روحیه ملت ما را بشکنند. در جنگ عظیم رسانه‌ای که راه انداخته‌اند می‌گویند تحریم‌ها پدر ملت ایران را در می‌آورد. در نیویورک این نکته را به من گفتند و من هم در جواب‌شان گفتم، پدر خودتان در می‌آید، اما آنها به عنوان سند چیزی نداشتند که در اثبات ادعایشان ارائه کنند. تنها به سخنان برخی افراد در داخل اشاره می‌کردند و آن را به عنوان سند می‌آوردند. اما همه باید بدانند که ماموریت اصلی ما بردن جامعه به سمت جامعه مهدوی می‌باشد.

از این به بعد باید زبانتان کوتاه شود و گوش‌هایتان دراز شود

وی با اشاره به سفر خود به آمریکا گفت: من در آمریکا به آنها گفتم که سال‌هاست زبانتان دراز است و گوش‌هایتان به اندازه یک فندق است، اما از این به بعد باید زبانتان کوتاه شود و گوش‌هایتان دراز شود و حالا حالاها باید بشنوید، آنجا دو کلمه حرف زدم به هم ریختند. احمدی‌نژاد به مصاحبه‌هایش با رسانه‌های آمریکایی اشاره کرد و گفت: در این مصاحبه‌ها گویی با مسوولان آمریکا سخن می‌گفتم. برخلاف ادعاهایی که دارند، حتی یک رسانه مستقل هم آنجا وجود ندارد. وی با بیان اینکه دعوای امروز در دنیا دعوای اراده‌ها است نه تجهیزات، تصریح کرد: عناصر استکبار وقتی ما را تحریم کردند، گفتند که بعد از ۱۸ ماه تا دو سال اگر دیدیم تحریم‌ها اثر نمی‌گذارد، به ایران هجوم می‌آوریم. من در نیویورک در ۱۳ جلسه اعلام کردم که هر غلطی می‌خواهید دو سال دیگر انجام دهید، همین الان انجام دهید.

خاطرات نیویورک

وی ادامه داد: تحریم‌ها هیچ اثری نداشته است و آنها می‌خواستند در این سفر روحیه ما را بشکنند که به فضل الهی نتوانستند. وی ادامه داد: به همین دلیل است که یکی از رسانه‌های غربی که متعلق به وزارت دفاع آمریکاست و خبرنگارش که فردی بسیار هتاک و بی‌ادب است، در ابتدا به تمام رسانه‌های دیگر توصیه می‌کرد که با ما صحبت نکنند، اما وقتی آنجا بودیم سه روز در هتل ما منتظر بود تا به او وقتی بدهیم که مصاحبه کند.