انصراف 14درصد مردم از دریافت یارانه

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌هااز انصراف ۱۴ درصد از مردم از دریافت یارانه‌ها خبر داد و گفت: البته از این تعداد اگر کسی متقاضی مجدد یارانه باشد، تا آذرماه فرصت ثبت نام خواهد داشت. بهروز مرادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به مراحل پایانی ثبت تغییرات طلاق و ازدواج در سامانه وزارت رفاه، اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته با مرکز آمار و سازمان ثبت احوال این تغییرات تا پایان هفته انجام خواهد شد. وی ادامه داد: با پایان ثبت‌نام‌ها، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها وارد مرحله جدیدی در خصوص واریز نقدی می‌شود ضمن اینکه دولت تاکید کرده است در هر مرحله از کار به مردم اطلاع‌رسانی دقیق شود.

مرادی از آمادگی همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: جلسات مختلفی جهت هماهنگی بین دستگاه‌ها انجام شده است و خوشبختانه در بهترین شرایط برای اجرای قانون هستیم. مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اضافه کرد: تا به امروز ۱۷ میلیون و ۱۵۰ هزار خانوار برای دریافت یارانه نقدی شماره حساب بانکی خود را ثبت کرده‌اند و با توجه به اعلام قبلی یارانه‌ها در مهرماه وارد حساب خانوارها می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمان مشخص، شخص رییس‌جمهور مبلغ یارانه‌ها را اعلام خواهد کرد و از رسانه‌ها درخواست می‌کنم به این موضوع نپردازند. مرادی اظهار داشت: بعد از اتمام این هفته، دیگر هیچ تغییری در سامانه وزارت رفاه صورت نمی‌گیرد و سامانه تا آذرماه هیچ تغییری را قبول نمی‌کند و چنانچه خانواده‌ای متقاضی یارانه باشد و حتی فرم اطلاعات اقتصادی پر نکرده است در آن زمان می‌تواند اقدام کند.