کسی نمی‌تواند وقف دانشگاه آزاد را به هم بزند

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر انجام وقف این دانشگاه براساس فتوای رهبر انقلاب و چهار نفر از اعضای این هیات تاکید کرد: فکر نمی‌کنم کسی بتواند این وقف را به هم بزند. به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در آیین افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت گسترش این دانشگاه در کشور گفت: ما با این امکانات و برای حفظ آن، ‌براساس فتوای رهبر و چهار مجتهد که در هیات موسس حضور داریم، تصمیم به وقف این دانشگاه گرفته‌ایم، صیغه آن نیز خوانده شد و قبض و اقباض نیز انجام شد که فکر نمی‌کنیم کسی بتواند آن را به هم بزند و اگر کسی توانست این کار را انجام دهد، خداوند قوی‌تر است و از او پس می‌گیرد. وی تاکید کرد: هیچ اموال دولتی در مجموعه دانشگاه آزاد نیست و هرکس زمینی به این مجموعه اختصاص دهد براساس قیمت روز پول آن پرداخت می‌شود. اگر هم در نهایت از اموال دولتی باشد، در هر صورت وقف کرده‌ایم و فتوای رهبر انقلاب مبنی بر این مساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خوانده شده است. رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتاوای مختلف شیعی در مورد مساله وقف تصریح کرد: امیدواریم کسی این جرات را به خود ندهد که این مجموعه که سال‌ها است آموزش و تحقیقات کشور را تامین می‌کند و حتی می‌تواند کشور را اداره کند، پس بگیرد. رییس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر همه مردم در جبهه حضور نمی‌یافتند، نمی‌توانستیم در جنگ پیروز شویم، یادآور شد: ما در نهایت بر شرق و غرب، دولت‌های ارتجاعی منطقه و همه دنیا به پیروزی در عرصه‌های نظامی و سیاسی رسیده‌ایم، البته در جبهه سیاسی پیروزی بزرگ‌تری کسب کردیم، زیرا در سازمان ملل که همه اعضای آن ضد ما بودند عراق متجاوز شناخته شد و مبلغی برای غرامت تعیین شد.

وی افزود: سرنوشت عراق، ‌ارتش بعث و صدام حسین را در مقابل خودمان ببینید که چگونه است و آنقدر این سرنوشت واضح است که می‌توان از روی آن فیلم ساخت. هاشمی رفسنجانی گفت: ‌اگر هم اکنون هم با عشق و صفای آن دوران باشد، می‌توانیم از توطئه‌ها بیرون بیاییم. آن زمان همه دشمنان علیه ما متحد بودند و ما چیزی نداشتیم برای پیروزی بر این توطئه‌ها. در زمان فعلی نیز نیازمند اخلاص و نیز خودداری از انجام کارهای غیرصحیحی هستیم که در راستای تفرقه‌اندازی انجام می‌شود. کسانی که این کار را انجام می‌دهند اگر از انجام این کارها خودداری کنند و بگذارند همگی متحد بمانیم، می‌توانیم در توطئه‌ها پیروز شویم.

هاشمی گفت: قدر این مردم که جنگ سازندگی را پیروز کردند و توطئه‌ها را خنثی کردند را باید بدانیم و لذا تسلیم حق و با مردم باشیم، زیرا بریدن از این مردم مثل بریدن از خدا است که این امر مساوی با از دست دادن همه چیز است.