هیلاری کلینتون‌، وزیر خارجه آمریکا حمله تروریستی مهاباد را که منجر به کشته و زخمی‌شدن شماری از شهروندان‌مان شد، محکوم کرد. به گزارش ایسنا‌، کلینتون در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه‌ این کشور منتشر شد‌، گفت: من انفجار بمبی را که ایرانیانی را که در یک رژه‌ نظامی در مهاباد شرکت داشتند، هدف قرار داد محکوم می‌کنم و همدردی خود را با خانواده‌ها و عزیزان کسانی که کشته یا زخمی شده‌اند، ابراز می‌دارم. عوامل این حمله باید محاکمه شده و به سزای اعمال خود برسند.

کلینتون افزود: آمریکا حملات تروریستی و هرگونه خشونتی را علیه مردم بیگناه در هر جایی از جهان محکوم می‌کند و حمایت خود را از قربانیان این جنایات ابراز می‌دارد. وی گفت که این حمله نشان‌دهنده نیاز جامعه‌ بین‌المللی به همکاری با یکدیگر برای مبارزه با تروریسم است.

به گزارش ایسنا، این حادثه که مقارن ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان مهاباد بر اثر انفجار بمبی در جایگاه بانوان تماشاگر این مراسم انجام شد، ‌۱۲ شهید و ‌۸۱ مجروح داشت.

بمب‌گذاری شهرستان مهاباد از طریق مواد منفجره‌ای که درون ساک جاسازی شده بود در زمان تماشای رژه نیروهای مسلح در بین مردمی که آمده بودند از فرزندان خود در نیروی انتظامی تقدیر و تشکر داشته باشند، انجام شد.