فیلم‌های دفاع مقدسی پرفروشند
در حاشیه یازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس، نشستی تخصصی درباره تهیه‌کنندگی در سینمای دفاع مقدس برگزار شد و در آن حبیب‌الله کاسه‌ساز، سید جمال ساداتیان، محمدحسین شریفی، قاسم قلی‌پور نقطه‌نظراتشان را مطرح کردند.

در این نشست که شامگاه چهارشنبه ـ31 شهریور ماه ـ در سینما «فلسطین» برگزار شد، حبیب الله کاسه‌ساز عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود سینمای دفاع مقدس مخاطب ندارد، حربه‌ای است که طی این سال‌ها برای پایین کشیدن فیتلیه سینمای دفاع مقدس به کار گرفته شده است. طی این سال‌ها طبق آمار پرمخاطب‌ترین فیلم‌های‌ ما در برخی دوره‌ها آثار دفاع مقدسی بوده است و به عنوان نمونه می‌توان به فیلم‌هایی مثل « آژانس شیشه‌ای» یا «لیلی با من است» اشاره کرد.
کاسه‌ساز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آماری که اخیرا ارائه شده اشاره کرد و افزود: طبق این آمار طی این سال‌ها بیش از ۲۰۰ فیلم دفاع مقدسی ساخته شده که بیش از ۵۰ فیلم از این میان آثار پرفروش بوده‌اند.

پرده‌برداری از تندیس پرویز مشکاتیان
بهداد بابایی گفت‌: تندیس زنده یاد پرویز مشکاتیان اثر «علی قدمیاری» که از سنگ مرمر هشت تنی ساخته شده است روز هشتم مهرماه در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور پرده‌‌برداری می‌شود. خواهرزاده پرویز مشکاتیان با اعلام این خبر به مهر گفت‌: خیابان محل زندگی خانواده پدری استاد پرویز مشکاتیان به همت شواری شهر و شهرداری نیشابور به نام این هنرمند تاثیرگذار تغییرنام یافت‌.
بهداد بابایی در ادامه با سپاسگزاری از مردم قدرشناس این شهر افزود: مراسم یکمین سالگرد درگذشت پرویز مشکاتیان در این شهر همچون مراسم تشییع در سال گذشته با شکوه خاصی برگزار شد و طی مراسم دیگری که قرار است روز پنج‌شنبه در فرهنگسرای سیمرغ این شهر برگزار شود علاوه بر پرده‌برداری از تندیس استاد، برنامه‌های دیگری در این خصوص اجرا می‌شود. بابایی در پایان گفت‌‌: مزار پرویز مشکاتیان با طراحی فضای سبز شهرداری، جدول‌کشی، گلکاری و... شده و هم اکنون فضای مناسبی در کنار مقبره خیام دارد و به زودی تندیس استاد در این مکان نصب خواهد شد.

آغاز پیش تولید سری سوم «عملیات ۱۲۵»
پیش تولید سری سوم «‌عملیات 125» به کارگردانی مسعود آب‌پرور همزمان با روز آتش‌نشانی (هفتم مهرماه) آغاز می‌شود.
مسعود آب‌پرور در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: هم اکنون متن سومین سری «عملیات ۱۲۵» در حال نگارش است و قرار است از روز هفتم مهر ماه پیش تولید این مجموعه به طور رسمی‌آغاز شود.
این کارگردان تلویزیون درباره اینکه «عملیات 125» قابلیت ساخت چند مجموعه را دارد، گفت: ادامه پیدا کردن این مجموعه بستگی به این دارد که تا چه حد بتوانیم از ظرفیت‌های این موضوع استفاده کنیم. در نمونه‌های خارجی می‌بینیم یک مجموعه تا 70 یا 80 قسمت ادامه پیدا می‌کنند، اما ما گاهی ظرفیت یک موضوع را با ساخت 13 قسمت از بین می‌بریم.
پیش از این سری اول و دوم مجموعه «عملیات ۱۲۵» از شبکه تهران روی آنتن رفت و داستان آتش‌نشانان جوانی را روایت می‌کرد که در حین کار با اتفاقاتی مواجه می‌شدند.

سپانلو «شاعر گمنام» را منتشر می‌کند
محمدعلی سپانلو منظومه «شاعر گمنام» را منتشر می‌کند.
«شاعر گمنام» منظومه‌ای است که یکسری شخصیت دارد و به رمان شبیه است و در واقع از چند شعر کوتاه تشکیل نشده است. این منظومه در قالب شعر نو سروده شده است. منظومه «شاعر گمنام» ویرایش شده و توسط نشر افق به چاپ می‌رسد.
محمدعلی سپانلو - شاعر، مترجم و منتقد ادبی - زاده ۱۳۱۹ در تهران است. «رگبارها»، «پیاده‌روها»، «سندباد غایب»، «هجوم»، «نبض وطنم را می‌گیرم»، «خانم‌زمان»، «تبعید در وطن»، «ساعت امید»، «خیابان‌ها، بیابان‌ها»، «فیروزه‌ در غبار»، «پاییز در بزرگراه»، «ژالیزیانا»، «کاشف از یادرفته‌ها» و «قایق‌سواری در تهران» از مجموعه‌های شعر او هستند.
همچنین ترجمه «آنها به اسب‌ها شلیک می‌کنند» نوشته هوراس مک‌کوی، «مقلدها» نوشته گراهام گرین، «شهربندان» و «عادل‌ها» نوشته آلبر کامو، «کودکی یک رییس» نوشته ژان پل سارتر، «دهلیز و پلکان»، شعرهای یانیس ریتسوس و «گیوم آپولینر در آیینه آثارش»، شعرها و زندگی‌نامه گیوم آپولینر، از دیگر آثار منتشرشده سپانلو هستند.

رکورد شکنی دوباره پوپک و مش ماشاالله
«پوپک و مش ماشاالله» در اولین روز عرضه در شبکه نمایش خانگی رکورد شکست.
مدیرعامل موسسه هنرنمای پارسیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این فیلم که از چهارشنبه گذشته ـ ۳۱ شهریور ماه وارد شبکه نمایش خانگی شد در روز اول ۸۰۰ هزار نسخه از تیراژ یک میلیونی‌اش فروش داشت که به سرعت تیراژ فیلم را افزایش دادیم و با توجه به ضعیف بودن اقتصاد ویدئو رسانه در سال جاری، فروش این فیلم بسیار امیدوارکننده است.
علی اسدزاده افزود: «پوپک و مش ماشاالله» پرفروش‌ترین فیلم امسال در اکران عمومی است و به نظر می‌رسد نسخه نمایش خانگی‌اش هم در سال جاری رکورددار فروش باشد.
«پوپک و مش ماشاالله» به کارگردانی فرزاد موتمن درباره پوپک برادرزاده احترام خانم است که از کانادا به ایران می‌آید. احترام خانم به علت مشغله زیاد سکته می‌کند و پوپک را به مش ماشاالله می‌سپرد و ماجراهای «پوپک و مش ماشاالله» که از دو دنیای متفاوت هستند آغاز می‌شود.