مدیر رادیو فیلیپین و رد یک ادعا
مدیر یک شبکه رادیویی در فیلیپین نقش این شبکه را در مرگ تعدادی از گردشگران در حادثه گروگانگیری را در این کشور رد کرد.

مدیر شبکه رادیویی «میندانانو» (Mindanao) شهر مانیل کشور فیلیپین، با رد نقش این شبکه رادیویی در مرگ گردشگران هنگ‌کنگی در حادثه گروگانگیری در شهر مانیل که در حدود یک ماه قبل رخ داد، اعلام کرد که مصاحبه زنده این شبکه با فرد گروگانگیر هیچ تاثیری بر اقدامات بعدی وی که به مرگ ده‌ها تن انجامید، نداشته است. به گزارش خبرگزاری آلمان، در تاریخ 23 آگوست،‌ یک اتوبوس حامل 25 گردشگر توسط یک افسر سابق پلیس فیلیپین که از کار خود اخراج شده بود به گروگان گرفته‌ شده و از زمان آغاز گروگانگیری تصاویری زنده از این اتوبوس در شبکه‌های تلویزیونی فیلیپین و شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی از جمله «سی‌.ان.ان»، «بی‌.بی.سی» و «الجزیره» به روی آنتن رفت. از سوی دیگر، گروگانگیر مصاحبه‌ای نیز با شبکه رادیویی «میندانانو» انجام داد که به گفته شاهدان به همراه پخش زنده تصاویر از محل گروگانگیری، باعث عصبانیت شدید گروگانگیر شد که می‌تواند علت مرگ تعدادی از گروگان‌ها باشد.

صدرنشین کتاب‌های پرفروش ایالات متحده
کتاب بندرگاه امن به قلم نیکلاس اسپارکس و رمان ابلهان و وطن‌پرستان ‌نوشته بیلی اوریلی به ترتیب در بخش آثار داستانی و غیرداستانی صدرنشین لیست پرفروش‌ترین‌های هفته جاری از سوی روزنامه وال استریت ژورنال شدند.
روزنامه وال استریت ژورنال آثار منتخب، پرطرفدار و پرفروش هفته جاری را در بخش آثار داستانی و غیرداستانی به شرح ذیل اعلام کرده است:
بندرگاه امن نوشته نیکلاس اسپارکس،‌ ذائقه مریض اثر ژانت ایوانوویچ،‌ آزادی اثر جاناتان فرترن، دختری که کندوی زنبور را لگد کرد نوشته استیگ لارسن، مرغ مقلد اثر سوزانه کالینز، آتش گرفتن اثر سوزانه کالینز، کمک نوشته کاترین استاکت،‌ قاتلان کارت پستالی نوشته جیمز پترسون و لیزا مارکلوند، ‌رسیدن به شادی اثر تری ملک میلان، ابلهان و وطن پرستان نوشته بیلی اوریلی، طرح عظیم اثر استفان هاوکینگ و لئونارد ملودینو، sht my dad says نوشته جاستین هالپرن، قدرت نوشته راندا برن، جرایم علیه آزادی نوشته دیوید لیمبو، کتاب رکوردهای جهانی گینس 2011.

کشف نوشته‌ غیراخلاقی «جان میلتون»
یک قطعه منظوم منتسب به «جان میلتون» به تازگی در دانشگاه آکسفورد کشف شده که تا کنون کسی موفق به دیدن آن نشده است. این قطعه که به نویسنده اثر معروف «بهشت گمشده» منتسب شده است توسط پژوهشگران آکادمی ادبیات دانشگاه آکسفورد کشف شده است. آنها این قطعه منظوم را از میان گزیده‌ای از مجموعه اشعار شاعران جهان که توسط دانشگاه آکسفورد به صورت آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، یافته‌اند. کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که این شعر متعلق به «میلتون» باشد؛ چراکه تفاوت‌ها و تمایزاتی میان سبک نگارش این شعر با سبک «میلتون» وجود دارد و عده‌ای نیز معتقدند که رقیبان این نویسنده برجسته، درگذشته برای لکه‌دار کردن آبرو و ایجاد رسوایی وی این شعر را به او نسبت داده‌اند.

«تام هنکس» مامور کمدی تازه سینما می‌شود
«تام هنکس» با بازی در «مامور زیگزاگ» که حال و هوایی کمدی و اکشن دارد؛ وارد نوع تازه‌ای از بازیگری و سینما می‌شود. در این فیلم، هنکس در نقش یک مامور ضدجاسوسی بی‌دست و پا ظاهر می‌شود که تا حد زیادی شبیه ستوان کلوزو است؛ اما این بازیگر شباهت‌های نزدیک بین «مامور زیگزاگ» با مجموعه فیلم کمدی پلیسی «پلنگ صورتی» را رد می‌کند و آن را یک کار مستقل می‌داند. «مامور زیگزاگ» قصه افسر پلیسی را تعریف می‌کند که در هنگام اجرای ماموریت‌های خود، با ندانم کاری‌های پی در پی کارها را خراب می‌کند. فیلمنامه را «نیا واردالوس» می‌نویسد که در فیلم «لری کراون» هم همکار تام هنکس در کار نگارش فیلمنامه بوده است. فیلمبرداری «مامور زیگزاگ» اوایل سال جدید میلادی کلید می‌خورد و قرار است تا آن زمان کارگردان آن نیز انتخاب و معرفی شود. این اولین نقش کمدی تام هنکس در جلوی دوربین است که وی با کارهای خنده‌دار خود باعث خنده تماشاگران سینما می‌شود. در صورت موفقیت مالی این فیلم در جدول گیشه نمایش، احتمال تبدیل شدن آن به یک مجموعه فیلم سینمایی بسیار زیاد است. هنکس هم اکنون «لری کراون» را آماده نمایش دارد که یک کمدی انتقادی است و خودش آن را کارگردانی کرده است.

فیلم زندگی رییس‌جمهور برزیل در اسکار
فیلمی درباره زندگی رییس‌جمهور برزیل، نماینده این کشور در اسکار 2011 شد. دولت برزیل روز گذشته اعلام کرد، فیلم «لولا، پسر برزیل» ساخته «فابیو بارتو» که زندگی رییس‌جمهور محبوب این کشور را به‌تصویر کشیده است، به بخش غیرانگلیسی هشتادوسومین دوره جوایز اسکار معرفی شد. «روبرتو فاریاس»، رییس آکادمی فیلم برزیل در این‌باره اعلام کرد:ما این فیلم را انتخاب کردیم، چون از نظر ما بهترین بود و سینمای برزیل را برجسته ساخته است. موضع ما هیچ ارتباطی با سیاست ندارد. لولا در اینجا و خارج از کشور یک ستاره است. به گزارش فرانس پرس، این فیلم دوران کودکی و نوجوانی ««لوییز ایناسیو لولا داسیلوا»، رییس‌جمهور برزیل را به تصویر کشیده است که سال‌ها به ‌عنوان کفاش و فلزکار مشغول به‌کار بود تا اینکه رییس یک اتحادیه تجاری معتبر شد و پس از آن در سال 2003 رییس‌جمهور برزیل شد. هشتادوسومین مراسم اعطای جوایز اسکار روز 27 فوریه 2011 (هشتم اسفند) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.