فرهنگ و هنر - مثل اینکه قرار است بر سر هر فیلمی که اصغر فرهادی می‌خواهد بسازد مساله‌ای پیش بیاید که تمرکز او و گروهش را مختل کند. پس از مسائلی که بر سر حضور گلشیفته فراهانی در درباره الی ایجاد شد و نزدیک بود فیلم به توقیف برود و در نهایت با پادرمیانی رییس‌جمهور و مشاور عالی‌اش که در حال حاضر معاونت سینمایی وزیر ارشاد است، مشکل رفع شد و فیلم آن‌چنان اوجی گرفت که هنوز هم ادامه دارد، این بار ظاهرا ساختار معاونت سینمایی فعلی سر سازگاری با اصغر فرهادی را ندارد و پروانه ساخت صادر شده «برای جدایی نادر از سیمین» را لغو کرده است و به همین دلیل فیلمبرداری جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی متوقف شد‌.

بنا بر اعلام مشاور رسانه‌ای فیلم جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی، فیلمبرداری این فیلم به طور موقت متوقف شده است‌.

این خبر در حالی منتشر شده است که چندروز گذشته سایت هنر نیوز خبری را منتشر کرده بود که شنیده‌ شده‌ است پروانه ساخت فیلم «جدایی نادر و سیمین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر فرهادی با دستور مستقیم سید علیرضا سجاد‌پور، مدیر کل اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای لغو شده‌است.

مدتی است فیلمبرداری این فیلم آغاز شده و تاکنون حدود ۲۰ درصد از صحنه‌های فیلم جلوی دوربین رفته‌ است و گروه در لوکیشن داخلی مشغول به‌کارند.

اما علیرضا سجادپور در گفت‌وگویش در خبرگزاری‌های مختلف درباره این خبر گفت‌: فعلا اظهار نظر نمی‌کنم.

اصغر فرهادی فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین را با حضور لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی اصغر شهبازی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی کارگردانی می‌کند و تاکنون بیست درصد از فیلمبرداری آن انجام شده است.