بررسی مجدد تغییرات لایحه برنامه در کارگروه مشترک مجلس و دولت

محمدحسین فرهنگی، عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تعطیلات مجلس، لایحه برنامه پنجم توسعه کشور با تشکیل کارگروهی مشترک میان مجلس و نمایندگان دولت بررسی می‌شود. نماینده تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در بیان اینکه پس از اعلام دولت مبنی بر منتفی بودن استرداد لایحه برنامه پنجم توسعه کشور، کمیسیون تلفیق مجلس چه زمانی تشکیل جلسه خواهد داد و تصمیم مجلس چیست؟ گفت: مقرر شد کارگروهی از میان اعضای هیات‌رییسه تلفیق و نمایندگان دولت تشکیل شود و پس از مطرح شدن مواضع و ایرادات دولت به لایحه و توافق و تفاهم این کارگروه، جمع‌بندی در میان اعضای کمیسیون تلفیق مطرح شود و در صورت موافقت آنان و برابر با آیین‌نامه کمیسیون تغییرات مورد توافق، اعلام گردد.

فرهنگی در بیان اینکه این کارگروه چه زمانی تشکیل می‌شود، ادامه داد: اوایل مهر جلسات کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود و در پی چند جلسه تصمیمات نهایی گرفته و به مجلس گزارش می‌شود.

عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه مهلت قانونی کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه پایان یافته است، گفت: در صورتی که هیات‌رییسه مجوز بدهد می‌توان فعالیت این کمیسیون را تمدید کرد تا زمانی که کار به پایان برسد. فرهنگی با بیان اینکه قرار بود گزارش تفریغ بودجه که دی‌ماه ۸۸ از سوی دیوان محاسبات به مجلس تحویل شده است قرائت شود، فکر می‌کنید کی موفق به قرائت آن شوید، گفت: کمیسیون تلفیق و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگیر بررسی لایحه برنامه پنجم بوده و موفق به بررسی این گزارش نشده است. وی افزود: احتمال دارد گزارش تفریغ بعد از اتمام رسیدگی لایحه برنامه پنجم در صحن علنی مجلس قرائت شود.