حمایت حداد عادل از موضع‌گیری‌های لاریجانی و باهنر

مجلس درباره سخنان رییس‌جمهور تصمیم‌گیری می‌کند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با حمایت از موضع‌گیری‌های اخیر رییس مجلس، آن را در جهت دفاع از کیان مجلس کافی و جامع دانست. «غلامعلی حدادعادل» در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری خانه ملت در رابطه با اظهارات اخیر رییس‌جمهور مبنی بر در راس نبودن مجلس اظهار کرد: موضع‌گیری آقایان لاریجانی و باهنر در جهت دفاع از کیان مجلس کفایت می‌کند و البته باید تا چهارم مهر که مجلس بعد از تعطیلات آغاز به کار می‌کند راه‌های مناسب‌تری پیدا کنیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه بهتر است در فضای مجلس به این موضوعات پرداخته شود، گفت: ادامه این موضع‌گیری‌ها قطعا راه مدبرانه‌ای نیست و باید در فضای مجلس در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خانه ملت، پیش از این «علی لاریجانی» مجلس را عامل جلوگیری از تعدی به حقوق ملت دانسته و آن را برای مقابله با دیکتاتوری در راس امور عنوان کرده بود.

«محمدرضا باهنر» نیز در گفت‌وگویی با تابناک گفت: هیچ تغییری در قانون اساسی ایجاد نشده است که بتواند بحث در راس امور نبودن مجلس را مستقر کند و این سخنان بیشتر توهمات است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، پیش از تغییر قانون اساسی، بنا بر اصل ۱۱۳ رییس‌جمهور تنظیم کننده روابط قوای سه‌گانه بود که مطابق اصل۱۱۰ قانون کنونی این مسوولیت به رهبری واگذار شده است.