سمفونی «مقاومت» در میدان آزادی

نگاه سوم- ارکستر سمفونیک تهران، سمفونی «مقاومت» را به رهبری مجید انتظامی و آواز نیما مسیحا و محمد عبدالحسینی در فضای باز میدان «آزادی» همزمان با هفته دفاع مقدس شامگاه سه‌شنبه اجرا کرد. این مراسم که با هماهنگی بنیاد رودکی، خانه موسیقی، شهرداری منطقه ۹ و مجموعه فرهنگی هنری «برج آزادی» تهران ترتیب داده شده بود، برای اولین‌بار در تاریخ موسیقی ایران در فضای باز میدان آزادی اجرا شد. مجید انتظامی در پایان اجرای سمفونی «مقاومت» درباره چگونگی اجرای این سمفونی در میدان آزادی گفت: در این فضا نباید توقع داشت که همه چیز عالی باشد، ولی به هر حال کل این برنامه و اجرای آن را مثبت می‌بینم؛ زیرا همین که عده‌ای از مردم که تا به حال این سازها را ندیده‌اند، با آن از نزدیک آشنا می‌شوند، بنابراین این روند، مثبت است.

وی اظهار امیدواری کرد: مسوولان از برگزاری چنین کنسرت‌هایی در فضای باز توسط گروه‌های دیگر هم استقبال کنند تا در آینده شاهد برگزاری بیشتر این‌نوع کنسرت‌ها باشیم.

انتظامی درباره کیفیت کنسرت‌ها مطرح کرد: متاسفانه هماهنگی‌هایی که بین نور، صدا و موسیقی ایجاد شده بود در کیفیت تاثیر گذاشت. نورپردازی ضعیف باعث شده بود، سایه‌ام روی نت‌ها بیفتد و نت‌ها را نبینم، از طرف دیگر چون نور به چشم نوازندگان می‌افتاد، آنها مرا نمی‌دیدند و شاید به خاطر این بود که زمانی کافی برای هماهنگی‌های لازم وجود نداشت.