لاریجانی: نقش رهبران دینی در فضای کنونی جهان سرنوشت ساز است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادیان الهی همگی از یک پایه و مبنای فکری برخوردارند، گفت: نقش رهبران دینی در فضای فرهنگی، سیاسی کنونی جهان بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز است. به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی صبح سه‌شنبه در دیدار رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری با اشاره به اینکه حوادث یازده سپتامبر و فروپاشی اتحاد شوروی عامل پیدایش در جریان فکری خطرناک و ارتجاعی در جهان شدند، گفت: کسانی که بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر با ناپختگی سخن از جنگ صلیبی گفتند عامل ایجاد دو جنگ خانمان سوز در منطقه شدند و سعی در ایجاد درگیری و اختلاف میان پیروان ادیان الهی دارند.

وی همچنین تفکر لیبرال دموکراسی که بعد از فروپاشی اتحاد شوروی با نفی ادیان الهی معتقد بود می‌توان بشریت را بدون نیاز به ادیان الهی هدایت کرد را بیمارگونه و ارتجاعی دانست و تصریح کرد: نخبگان و رهبران مذهبی باید مراقب این دو جریان خطرناک برای صلح و آرامش جهان باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با «رومانو پرودی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا تاکید کرد که بین حرف و عمل آمریکا و غرب در موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران فاصله زیادی وجود دارد.

در این دیدار که عصر روز دوشنبه برگزار شد، لاریجانی روابط دو کشور ایران و ایتالیا را دارای قدمتی تاریخی با پشتوانه غنی فرهنگی و تمدنی توصیف کرد و گفت: بین مردم دو کشور از دیرباز مناسبات بسیار خوبی وجود داشته است که می‌تواند هرچه بیشتر تقویت شود.