در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات مقرر شد تا به مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی معتبر اعلام شود که از ترویج و برجسته‌نمایی مطالب تفرقه‌انگیز و ایجاد تقابل میان مسوولان پرهیز و نشریات نیز از درج آگهی‌های غیرمتعارف یا خارج از زمینه تخصصی خودداری کنند. به گزارش (ایسنا)، روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: در جلسه روز دوشنبه گذشته هیات نظارت بر مطبوعات که با حضور محمدعلی رامین، دبیر هیات نظارت برمطبوعات برگزار شد، گزارش نظارتی نشریات مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

در این جلسه به روزنامه ورزشی «۹۰» به دلیل انتشار مطالب خلاف عفت عمومی به استناد بند ۲ ماده ۶ قانون مطبوعات تذکر داده شد و مقرر شد پرونده جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شود. همچنین به هفته‌نامه «ستاره صبح» به دلیل ایجاد اختلاف ما بین اقشار جامعه و درج مطالب تفرقه‌انگیز به استناد بند ۴ ماده ۶ و بند ج ماده ۲ قانون مطبوعات تذکر داده شد.

در ادامه بررسی نشریات به نشریه «بازی رایانه» به دلیل عدم پایبندی به رسالت مطبوعاتی و ترویج خشونت، منکرات و سایر مصادیق فرهنگ استعماری به استناد بند د ماده ۲ و بند ۲ ماده ۶ قانون مطبوعات تذکر داده شد. در ادامه جلسه به تمامی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی معتبر اعلام شد تا از ترویج و برجسته‌نمایی مطالب تفرقه‌انگیز و ایجاد تقابل میان مسوولان به هر صورت حتی به نقل از اشخاص حقیقی و حقوقی پرهیز کنند. همچنین مقرر شد تا به تمامی نشریات تذکر داده شود از درج آگهی‌های غیرمتعارف یا خارج از زمینه تخصصی نشریه که مغایر با شئون اسلامی و عفت عمومی است یا به بهداشت روانی و سلامت جامعه آسیب می‌رساند، مستند به ماده ۱۹ قانون مطبوعات اجتناب کنند.