نادران: با اجرای قانون یارانه‌ها دهک‌های پایین آسیب می‌بینند

الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس معتقد است که با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دهک‌های پایین بیشترین آسیب را خواهند دید. به گزارش ایسنا، الیاس نادران که عصر روز یکشنبه در جلسه‌ هفتگی انصار حزب‌الله درباره‌ الزامات و ضرورت‌ها در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها سخنرانی می‌کرد، گفت: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دهک‌های پایین آسیب خواهند دید. آنها نه تولید دارند، نه کالا و نه سرمایه‌ای دارند که با استفاده از آنها با تبعات این طرح مقابله کنند و به همین دلیل این قشر باید با اجرای این طرح مورد حمایت قرار گیرد و بیش از آنچه که پیش‌بینی شده است به آنها توجه شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا شود، گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش سهم دهک‌های محروم از یارانه‌ها است و اگر اجرای این طرح به این هدف نائل نشود ما هنری نکرده‌ایم.

نادران تصریح کرد: امروز به‌‌رغم اینکه مسوولان می‌گویند همه شرایط را پیش‌بینی کرده‌اند معتقدم دولت باید احتیاط‌های لازم را داشته باشد والا اگر طرح در گام اول دچار آسیب شود شکست خواهد خورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شرط دیگر اجرای موفق طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را وفاق ملی دانست و گفت: برای محیط سیاسی کشور وفاق ملی یک نیاز مبرم است. از برنامه اول توسعه تا برنامه‌ چهارم همواره تاکید بر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بود، اما هیچ دولتی جسارت اجرای این طرح را نداشت. حالا که این دولت می‌خواهد این تصمیم را بگیرد سایرین باید صادقانه از آن حمایت کنند و تشکیک ایجاد نکنند.