دیدار وزیر دادگستری افغانستان با آیت‌الله لاریجانی

رییس قوه‌قضائیه در دیدار وزیر دادگستری افغانستان مشترکات دینی، فرهنگی و زبانی را مایه پیوند دو کشور دانست و گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب بسیار متحول شده و در این مسیر تجربیات گرانقدر و ارزنده‌ای به دست آورده است که می‌تواند آنها را به کشور دوست و برادر افغانستان تقدیم کند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در این دیدار با اشاره به میزبانی طولانی جمهوری اسلامی ایران از برادران مسلمان افغان گفت: نباید شیطنت‌های کشورهای غربی درباره دامن زدن به برخی شایعات، موجب خدشه‌دار شدن روابط برادرانه و دوستانه دو کشور شود.

رییس قوه‌قضائیه در ادامه به تاثیرات ناگوار تولید موادمخدر در افغانستان بر مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشورمان اشاره کرد و گفت: ترانزیت موادمخدر از ایران به اروپا و غرب هزینه‌های بسیار سنگین جانی و مالی بر نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند که ما انتظار داریم مسوولان افغان در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند.

وزیر دادگستری افغانستان نیز در این دیدار با تاکید بر محوری بودن مشترکات دینی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان گفت: دستگاه قضایی افغانستان قوانین قضایی جمهوری اسلامی ایران را در اکثر موارد مبنای صدور حکم خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به قانون حمایت از خانواده اشاره کرد.

وی با اشاره به پدیده شوم موادمخدر برای بشریت افزود: متاسفانه گروه‌های شرور و جنگ‌طلب که بر مناطق ناامن و خارج از تسلط حکومت افغانستان سلطه دارند از درآمد موادمخدر برای ادامه مسیر نادرست خود استفاده می‌کنند و در این زمینه از تلاش‌های کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران برای ترویج کشت جایگزین موادمخدر قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در ادامه این تعاملات، آثار مخرب تولید موادمخدر کاسته شود.