جامعتین و مراجع، ظرفیت مدیریت وحدت در جامعه سیاسی را دارا هستند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و مراجع عالی‌قدر ظرفیت این را دارند که موضوع وحدت در جامعه سیاسی ایران را مدیریت کنند. حبیب‌الله عسگراولادی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه کار اصلی حکومت‌ها آسان کردن زندگی مردم و تامین و تضمین امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: مردم وقتی به ادارات برای رتق و فتق امور خود می‌روند باید با خلق و خوی خدمت در کمترین زمان ممکن به کار آنها رسیدگی شود.

به گفته وی، نظام اداری کشور که میراث قبل از انقلاب بود، در دولت‌های قبل با مشکلاتی روبه‌رو بوده است و در دولت‌های نهم و دهم نیز این مشکل رفع نشده است.

عسگراولادی در ادامه خاطرنشان کرد: همان‌طور که رییس‌جمهور خود را خادم مردم می‌داند، باید کارگزاران و کارمندان دولت نیز خود را خادم مردم بدانند و مشکلات آنها را حل کنند.

وی تاکید کرد: موضوع تسهیل زندگی مردم یکی از اصلی‌ترین مطالبات رهبری از دولت‌های پیشین بوده و از دولت فعلی نیز هست و امیدوارم آقای احمدی‌نژاد و دیگر کارگزاران نظام در پاسخگویی به این مطالبه مردم و رهبری موفق عمل کنند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری سند چشم‌انداز را یک نقشه راه ۲۰ ساله که در آن تمامی آرمان‌های ما با یک آینده‌نگری و آینده‌پژوهی نسبتا دقیق هدف‌گذاری شده است، ذکر کرد و گفت: عمل به سند چشم‌انداز و عمل به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در سند، راهبرد اصلی تسهیل زندگی مردم است. دولت باید سعی کند در عملیاتی کردن سند چشم‌انداز تلاش‌های خود را انجام دهد، مردم نیز باید در این‌باره دولت را یاری کنند.

وی تاکید کرد: البته در مورد عمل به سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله چهارم باید منتظر گزارش نهادهای نظارتی باشیم.

عسگراولادی با بیان اینکه می‌گویند قانون‌گذار حکیم است، افزود: کار حکیم مبتنی بر عدل است، لذا عمل به قانون به بسط عدالت در جامعه کمک می‌کند.

وی در ادامه گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت را گفتمان نظام و رهبری معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: در برابر این گفتمان، گفتمان غرب علیه ایران وجود دارد که آنها می‌خواهند مانع پیشرفت ما شوند و با شرارت در داخل ما را به خودمان مشغول کنند. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار با هیات وزیران فرمودند: در این دو سال کارهای خوبی انجام شده است. ایران در بسیاری از فناوری‌های نوین حرف اول را در منطقه می‌زند و این غرورانگیز است و ما امیدواریم دولت با همین شتاب جلو برود. وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی در دولت و مجلس و قوه‌قضائیه وجود دارد که پیشرفت کار را در اجرای سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله روایت می‌کند، عنوان کرد: ما باید به این روایت‌ها که نوعی داوری در عملکرد دولت است توجه کنیم، البته این مردم هستند که باید در زندگی خود در عرصه‌های گوناگون تحقق شعار عدالت را حس کنند. میزان رضایتمندی آنها از نظام و مسوولان نشان می‌دهد که چقدر ما در تحقق عدالت موفق بودیم. وی با بیان اینکه جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری، گفت‌وگو بین اضلاع اصولگرایان و نیز برخی مسوولان که دغدغه وحدت و همگرایی ملت را دارند، یک اصل می‌داند، گفت: ما معتقدیم جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و نیز مراجع عالی‌قدر ظرفیت این را دارند که موضوع وحدت در جامعه سیاسی ایران را مدیریت کنند. عسگراولادی در پایان با بیان اینکه روحانیت در این کشور همیشه محور تحولات سیاسی بوده است، گفت: ما باید هم این ظرفیت را حفظ کنیم و هم در این مورد هم‌افزایی داشته باشیم و امیدواریم تلاش‌های ما در جبهه وقتی به ثمر نشست به تدریج خبرهای آن را هم انتشار دهیم.