مجسمه «امیرکبیر» که بیش از ۳ دهه کنج کارگاهی در ایتالیا خاک می‌خورد، وارد کشور شد و طی چند هفته آینده در پارک ملت نصب می‌شود. به گزارش فارس، مجسمه ۳۱۰ سانتی‌متری امیرکبیر محصول دستان هنر‌پرور مرحوم ابوالحسن‌خان صدیقی مجسمه‌ساز بنام ایران، حدود ۳۲ سال پیش در ایتالیا ساخته شد. این مجسمه برنزی که در تمام این سال‌ها کنج کارگاهی در ایتالیا خاک‌ می‌خورد، بالاخره با رایزنی‌‌های صورت گرفته به کشور بازگردانده شد. مجسمه امیر‌کبیر پس از طی تمام مراحل قانونی با رضایت خانواده مرحوم صدیقی در اردیبهشت سال جاری وارد کشور شد تا آذین‌بخش یکی از پارک‌های پایتخت باشد.

عملیات جانمایی برای نصب مجسمه برنزی امیرکبیر در حال اجرا است. سید محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این باره گفت: مجسمه برنزی امیرکبیر تا پایان ماه در بخش شمالی پارک ملت نصب خواهد شد. به گفته شوشتری، نسخه اصلی مجسمه مدت کوتاهی در پارک ملت نصب می‌شود و پس از آن نمونه فایبرگلاس جایگزین آن خواهد شد.

مجتبی موسوی، رییس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز در این‌باره گفت: ساخت نسخه بدل مجسمه «امیرکبیر» از جنس فایبرگلاس با پتینه برنز تا پایان ماه جاری به اتمام می‌رسد. وی درباره ساخت نسخه کپی مجسمه امیرکبیر افزود: نسخه کپی این مجسمه در مدت زمان حدود یک ماه ساخته می‌شود. رییس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه نسخه اصلی این مجسمه در پارک ملت نصب می‌شود، تصریح می‌کند: قبل از پرده‌برداری از نسخه اصلی، کپی این مجسمه ساخته می‌شود.

گفتنی است، انجام اقدامات مربوط به تنظیف و قالب‌گیری همزمان این مجسمه برای ساخت نمونه فایبرگلاس آن در حال انجام است.