حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز دوشنبه هیات‌رییسه مجلس، طرح افزایش تعطیلی عید فطر از یک روز به سه روز و مواد ۲۲، ۲۳ و ۲۴ لایحه حمایت از خانواده بررسی شد و مقرر گردید طرح افزایش تعطیلی عید فطر، هفته آینده در صحن بررسی شود. سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری خانه ملت گفت: یکی از موضوعات جلسه دیروز هیات رییسه، طرح اختیار دولت برای تعیین ساعات کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید فطر بود که با توجه به تقاضای ۵۰ نفر برای مطرح شدن این طرح در مجلس و با عنایت به اینکه طرح مذکور در کمیسیون‌های اصلی و فرعی مجلس بررسی و تصویب شد، طرح مذکور هفته آینده در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: به موجب ماده واحده این طرح هیات‌وزیران می‌تواند در ماه مبارک رمضان ساعات کاری کارکنان دولت را متناسب با فصل و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق مختلف کشور، حداکثر به میزان ۱۵ ساعت در هفته کاهش دهد، به نحوی که منجر به تعطیلی یک یا چند روز کاری یا اخلال در انجام وظایف قانونی و ارائه‌ خدمات به ارباب رجوع و عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و کاهش بهره‌وری نشود، همچنین این طرح مقرر می‌کند که تعطیلات عید سعید فطر سه روز باشد.

افزایش تعطیلات عید فطر با حفظ تعطیلات دیگر

در همین حال، داریوش قنبری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب این طرح در کمیسیون متبوعش با انجام اصلاحاتی در آن خبر داد. بر اساس این اصلاحات، تعطیلات عید فطر به سه روز افزایش می‌یابد، اما تعطیلات ۱۵ خرداد و ۲۹ اسفند نیز پابرجا خواهند بود.

قنبری درباره بررسی طرح یک فوریتی اختیار دولت برای تعیین ساعت کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید سعید فطر در کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: بر اساس این طرح باید تعطیلی عید سعید فطر به سه روز ارتقا پیدا کند، البته در پیش‌نویس اولیه طرح آمده بود که تعطیلات ۲۹ اسفند و ۱۵ خرداد حذف شود که کمیسیون با حذف این تعطیلات مخالفت کرد و مقرر شد ضمن ابقای این تعطیلات، عید فطر سه روز تعطیل شود.