انتقاد علی مطهری از عملکرد فرهنگی دولت

علی مطهری مشکل اساسی حوزه فرهنگ را عدم اعتقاد دولت به وظیفه نظارتی خود بر امور فرهنگی دانست و گفت: وظیفه دولت صرفا تامین آب و نان و مسکن مردم نیست. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با پایگاه خبری خانه ملت با انتقاد از عملکرد فرهنگی دولت اظهار کرد: مشکل اساسی در حوزه فرهنگ این است که دولت اعتقادی به وظیفه نظارتی‌اش بر امور فرهنگی ندارد و این شیوه به رهاسازی فرهنگی منجر شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در مساله نظارت بر فیلم‌های سینمایی هم آن طور که از یک دولت اصولگرا انتظار می‌رود عمل نشده است یا در مساله رواج کلمات لاتین در سطح کشور و توجه به مسائل شرعی در ورزش بانوان دولت حساسیت لازم را نداشته است. همین طور به مسائل فرهنگ عمومی مانند نحوه رانندگی مردم و رفتارهای ناهنجار اجتماعی مانند عدم رعایت نظافت توجه کافی نشده است، در حالی که دولت در همه این زمینه‌ها مسوولیت دارد.

مطهری اظهار کرد: البته در برخی حوزه‌های فرهنگی مانند فعالیت‌های قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی مساجد و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و ایجاد فضاهای ورزشی اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما فرهنگ را در این مسائل خلاصه کردن درست نیست.

نماینده تهران با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی روح انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان ساخت: دولت نهم و دهم بیشترین تلاش خود را روی مسائل انرژی هسته‌ای، پرتاب ماهواره و ارسال فضانورد به فضا گذاشته است؛ البته باید به این امور پرداخت، اما اگر در کنار آن به مسائل فرهنگی توجه نشود همه این پیشرفت‌ها بدون ارزش خواهند بود.