شب‌های قدر دعا کنیم خداوند ما را قدردان نعمت انقلاب قرار دهد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شب‌های عزیز قدر، گفت: در این شب‌های باعظمت مهم‌ترین دعا و خواسته ما از خداوند باید این باشد که نعمت انقلاب و نظام اسلامی را که در سایه مجاهدت‌های بسیار به دست آمده حفظ کند و ما را نیز قدردان این نعمت قرار دهد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در «محفل انس با قرآن و عترت» و در جمع قاریان و حافظان داخلی و بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به رشد روزافزون تعالیم این کتاب آسمانی و مکتب اهل بیت(ع) در جهان گفت: مهم‌ترین نشانه این اتفاق مبارک بغض و کینه رشد یابنده دشمنان اسلام و انقلاب است؛ به‌گونه‌ای که برخی آبای کلیسا در آمریکا و ایتالیا از جشن قرآن‌سوزی به مناسبت سالگرد ۱۱ سپتامبر سخن می‌گویند.

وی وضعیت کنونی مستکبران با اسلام و قرآن را شبیه به فشارهای سنگین کفار به پیامبر گرامی اسلام خواند و تصریح کرد: متعصبان و جاهلان دنیای غرب اکنون به بهانه افراط‌گرایی اسلامی و تروریسم کور القاعده بغض و کینه خود را نسبت به تعالیم رهایی‌بخش اسلام و قرآن به صراحت بیان می‌کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گروه‌های افراطی اسلامی چون القاعده و طالبان را ساخته سرویس‌های جاسوسی آمریکا و غرب خواند و گفت: آمریکا قصد داشت با تقویت افراط‌گرایی اسلامی و تقویت و تاسیس گروه‌های تندرو انقلاب اسلامی را متوقف کند، اما حکمت خداوند این بود که دست‌پروردگان آنها اکنون بلای جان خودشان شده‌اند.

هاشمی رفسنجانی «محافل انس با قرآن و عترت» را نمونه‌های ارزشمند قدرشناسی مردم ایران نسبت به قرآن و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام خواند و تاکید کرد: در حال حاضر این محافل واسطه‌های خوبی برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان ایران اسلامی با حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم شده‌اند. وی افزود: هر مقداری که خودمان را به قرآن و مکتب اهل بیت، قرآن ناطق و قرآن صامت نزدیک‌تر کنیم، راهمان را به خداوند نزدیک کرده‌ایم. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اکنون یک چهارم انسان‌های روی زمین عاشق قرآن هستند و بخش بزرگی از انسان‌ها نیز از معارف و اخلاقیات مکتب اسلام متاثر هستند، گفت: برای ما مسلمانان افتخار بزرگی است که خداوند سعادت ما را در انس و الفت با قرآن قرار داده است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به در پیش بودن شب‌های عزیز قدر تاکید کرد: در این شب‌های باعظمت مهم‌ترین دعا و خواسته ما از خداوند باید این باشد که نعمت انقلاب و نظام اسلامی را که در سایه مجاهدت‌های بسیار به دست آمده حفظ کند و ما را نیز قدردان این نعمت قرار دهد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از برجستگان و برندگان مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم آیاتی چند از این کتاب آسمانی را تلاوت و فضای «محفل انس با قرآن و عترت» را نورانی کردند.