واکنش سردار جزایری به اظهارات جان بولتون

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بی‌ارزش خواندن اظهارات جان بولتون درباره تاسیسات هسته‌ای‌ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ‌ایران توانمندی‌های مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکا را مدت‌ها است که به دست آورده است. سردار مسعود جزایری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در خصوص سخنان «جان بولتون» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی براینکه تنها راه باقیمانده نابودی کامل تاسیسات هسته‌ای ‌ایران است، اظهار کرد: باید سخنان وی را در چارچوب عطش بیش از حدش در سخن گفتن بدانید، زیرا‌ این شخص حتی در خود آمریکا به زیاده‌گویی و یاوه‌گویی مشهور است.

وی خاطرنشان کرد: جان‌بولتون از زمانی که در مسند یک مسوولیت سیاسی بین‌المللی بود، حرف‌هایش فاقد ارزش بود، بنابراین در شرایط حاضر نیز که وی از کار کنار گذاشته شده است‌، ملاحظه می‌شود که بی‌ارزشی سخنانش چند برابر شده است.

‏معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه یکی دیگر از خصلت‌های جان بولتون را تبحر وی در دروغ‌پراکنی دانست و افزود: به عنوان مثال باید گفت در حالی که همه نظر سنجی‌ها حاکی از علاقه‌مندی مردم منطقه به ‌ایران اسلامی ‌است؛ به طوری که شکوفایی جمهوری اسلامی ‌ایران در عرصه‌های فناوری و از جمله انرژی هسته‌ای موجب مباهات همسایگان ما شده است، جان بولتون از آن به عنوان مایه ترس کشورهای عربی از ‌ایران یاد می‌کند.

وی با ابراز تعجب از سخنان بولتون گفت: نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد گویا متوجه عوض شدن اوضاع و شرایط روز جهان نیست و هنوز فکر می‌کند که آمریکا قادر به انجام هرکاری و به خصوص در عرصه‌های نظامی‌ است.

جزایری در پایان ‌این سوال را مطرح کرد که‌ آیا واقعا‌ این نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نمی‌داند که جمهوری اسلامی‌ ایران توانمندی‌های مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکا را مدت‌ها است که به دست آورده است؟

به گزارش مهر، جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد به تازگی در گفت‌وگو با شبکه عربی زبان «روسیا الیوم» مدعی شده است که ‌ایران با استفاده از نیروگاه بوشهر قصد دستیابی به بمب اتمی ‌را دارد و بهترین راه مقابله با‌ این روند نابودی تاسیسات هسته‌ای و تغییر حکومت در ‌ایران است.