بهتر است شورا از حالت نمایشی خارج شود

علیرضا رییسیان با انتقاد به عملکرد شورای صنفی نمایش گفت: این شورای صنفی نمایش نیست، بلکه شورای نمایش صنفی است. کارگردان فیلم «چهل‌سالگی» با اشاره به جلسه اخیر شورای صنفی نمایش به «ایسنا» گفت: ظاهرا در جلسه فوق‌العاده ۶ شهریور ماه بدون حضور نماینده کانون کارگردانان ـ که ریاست شورا را بر عهده دارد ـ مصوبه‌ای مقرر می‌شود که بر مبنای آن فیلم‌های در حال نمایش پس از تعطیلات شب‌های قدر، از اکران پایین آمده و پنج فیلم جدید به نمایش درآیند.

به گفته‌ رییسیان؛ ظاهرا این جلسه به پیشنهاد نماینده وزارت ارشاد برگزار شده است.

این کارگردان در ادامه با بیان اینکه باید به برخی نکات اشاره کرد، افزود: اول اینکه بر اساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش، بدون حضور نماینده کانون کارگردانان، مصوبات شورا اجرایی نمی‌باشد. دوم اینکه در دو سال قبل تا سال ۸۷ در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل رکود سینما محاسبه کف فروش به صورت عرفی ۳۰ درصد پایین‌تر از میانگین کف مصوب بوده است. سوم اینکه در سال گذشته که طرح اکران «اذان تا اذان» با موفقیت همراه شد، روند اکران در ماه رمضان تغییر کرد.

وی ادامه داد: امسال که طرح اذان تا اذان به دلیل استنکاف حوزه هنری و عدم تمکین آن از تصمیم شورای صنفی و تبلیغات ناقص، طرح موفقی نبوده است، چرا همچنان به روش سال گذشته عمل شده است؟!

رییسیان تاکید کرد: بر اساس چهار نکته بالا، اینجانب به شدت به تصمیم شورای صنفی نمایش معترض بوده و از عدم رعایت عدالت در نمایش فیلم‌هایی که مورد دلخواه مسوولان است و مثلا در جام جهانی، کف فروش را برای آنها پایین می‌آورند، معترضم و این پرسش را دارم که چرا در مورد اکران ماه رمضان که با شکست کامل مواجه شد عدالت رعایت نشده است.؟!