در حاشیه هیات دولت
میرتاج الدینی: دولت با افزایش تعطیلات عید فطر موافق است
چگونگی تعطیلات ۳ روزه عید فطر موضوع سوالی بود که خبرنگاران از میرتاج‌الدینی معاون امور مجلس رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت پرسیدند که وی در پاسخ به این سوال گفت‌: اگرچه طرح یک فوریتی مجلس برای افزایش تعطیلی عید فطر به ابتکار خود مجلس بود، اما دولت نیز با این طرح موافق است. ظاهرا درباره این موضوع هفته آینده در چند کمیسیون مجلس بررسی بیشتری خواهد شد.

وی جایگزینی تعطیلات سه روزه عید فطر با تعطیلات دیگر سال را مباحثی فنی دانست و گفت: این موضوعات باید با نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با ملاحظات ملی و کارشناسی تصمیم‌گیری شود. میرتاج‌الدینی اظهار کرد: فکر می‌کنم با توجه به یک فوریتی بودن این طرح، مجلس بتواند به نتایجی برای عید فطر امسال برسد. وی در خصوص کاهش ساعات ادارات در ماه رمضان نیز گفت: در این باره هم باید تصمیماتی اتخاذ شود که میان ساعت کاری کارگران و کارمندان هیچ تبعیضی رخ ندهد.

تصویب اختصاص وام 30 میلیون تومانی خرید مسکن به خبرنگاران

تصویب اختصاص وام ۳۰ میلیون تومانی خرید مسکن به خبرنگاران نیز خبر خوشی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دولت آن را اعلام کرد و گفت: اختصاص این وام در دولت تصویب شده و بعد از تصویب آن در شورای عالی مسکن به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد. حسینی همچنین درباره‌ پرداخت هدیه ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی به خبرنگاران، گفت: رییس‌‌جمهور در این زمینه دوباره تاکید کرده‌اند و این به زودی انجام خواهد شد.
بهبود وضعیت آلودگی هوای پایتخت
رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم در حاشیه جلسه هیات دولت از بهبود وضعیت آلودگی هوای پایتخت خبر داد و اعلام کرد: میزان غلظت مونواکسید موجود در هوای تهران رو به کاهش است. به گفته محمد جواد محمدی‌زاده، بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان روزهای ناسالم هوای تهران به یک سوم کاهش یافته است. معاون رییس‌جمهور علت بهبود هوای تهران را گازسوز کردن خودروها و رعایت استانداردهای خودروسازی ذکر کرد.

نجار: تغییر استاندار تهران شایعه است

وزیر کشور در حاشیه جلسه دولت با اشاره به در دستور کار بودن تعیین استاندار البرز، تغییر استاندار تهران را شایعه خواند و در عین حال درخصوص تعیین استاندار استان جدید البرز اعلام کرد: این موضوع در دستور کار قرار دارد.
مصطفی محمد نجار همچنین درباره سفر احمدی‌نژاد به پاکستان افزود: با توجه به ابعاد وسیع حادثه پاکستان‌، رییس جمهور تصمیم گرفتند که یک کمک همه جانبه در سطح ملی برای پاکستان انجام شود. وزیر کشور با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور برای کمک به مردم سیل‌زده پاکستان خاطر نشان کرد: رییس‌جمهور سفر قریب‌الوقوعی به این کشور خواهند داشت که در همین خصوص کمیته امداد چادرهای امدادی خود را در سراسر کشور برپا کند و هدایای مردم نظیر نقدی و غیر نقدی را دریافت کند.