موج جدید تهدیدات حداقل سه تا پنج سال ادامه دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «در طول تاریخی که ملت ایران اسلام را پذیرفت، با توسل به امام حسین(ع) و عاشورا و کربلا، از موانع بزرگی عبور کرده است»، گفت: امروز نیز که کشورمان از یک‌طرف با تحریم‌های تحمیلی و تهدیدات نظامی و از سوی دیگر با تبلیغات منفی گسترده مواجه شده، نیازمند توسل به قرآن و امام حسین(ع) است. این موج جدید تهدیدات، حداقل سه تا پنج سال ادامه دارد. ملت ما نیز نیاز به یک برنامه‌ریزی پنج ساله و یک مبارزه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دارد. به گزارش ایسنا محسن رضایی گفت: دشمنان ملت ایران این بار زندگی ملت ایران را هدف قرار داده‌اند. آنها فکر می‌کنند که در اثر بیکاری و گرانی ناشی از تحریم‌ها، مردم از نظام دست می‌کشند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند می‌توان تحریم‌ها را تبدیل به یک فرصت کرد، این تهدیدات می‌تواند موجب یک تحول اساسی در اقتصاد ایران شود. شاید تنها راه نجات از اقتصاد دولتی و نفتی ایران، همین تحریم‌های تحمیلی بوده باشد.

وی اظهار کرد: ولی در کنار همه برنامه‌های اقتصادی و فعالیت‌های دیپلماسی (که طرح‌های خوبی برای آن تهیه شده است) برای عبور از این موج جدید رویارویی غرب با ایران که در فرصت‌های آینده به آن می‌پردازیم، نیازمند یک روحیه و فضای جهادی و برادری و همکاری بدون منت در کشورمان هستیم. مشروط بر اینکه در شبهای ماه رمضان تحولی در خود به وجود آوریم و از خودخواهی‌های خویش فاصله بگیریم و همت خود را برای یک مبارزه جدی جزم نماییم؛ مبارزه‌ای که از خود شروع شود تا به جهاد با دشمنان اسلام و ایران کشیده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ماه رمضان امسال می‌تواند نقطه‌ای برای بازگشت به خود باشد. همان خودی که انقلاب اسلامی را به ثمر رساند. همان خودی که پنج استان اشغال شده را از دست ارتش عراق بیرون کشید و آزاد کرد. برای این‌کار باید به برادری‌های اول انقلاب برگردیم. به برنده شدن و بازنده شدن نیاندیشیم. به همکاری و تلاش برای سربلندی ملت و نظام فکر کنیم. رقابت‌های بی‌حد و مرز سیاسی را کنار بگذاریم. منافع حزبی و جناحی را با منافع ملی تطبیق دهیم، اگر معارض بودند، منافع ملی را برتری دهیم. منفعت‌طلبی را از خود دور کنیم. ارزش‌های اخلاقی دهه اول انقلاب را تقویت کنیم. اصول انقلاب را بازسازی کنیم. راه امام راحل و شهدا را ادامه دهیم. از اتوبان امامت و ولایت خارج نشویم. در یک کلام، دوباره دامن امام حسین(ع) را بگیریم که راه نجات ما در دست او است.