بیش از 13 هزار زندانی جرائم غیر‌عمد در زندان‌های کشور به سر می‌برند

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: بیش از ۱۳ هزار زندانی جرائم غیر‌عمد در زندان‌های کشور به سر می‌برند. به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی روز چهارشنبه در جشن گلریزان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: امیدواریم این زندانیان با کمک خیرین، ستاد دیه و استفاده از سایر منابع و تسهیلات به آغوش خانواده‌های خود بازگردند. وی ماه رمضان را ماه خیر و برکت، رحمت و مغفرت دانست و اظهار کرد: خداوند در این ماه به بندگان خوب و قدرشناس خود وعده‌های ویژه‌ای داده است؛ بنابراین کسانی که خلق و خوی خدایی پیدا می‌کنند در امور خیر قدم‌های خیر خواهانه‌ای برمی‌دارند.

اسماعیلی با اشاره به عمر ۲۰ ساله ستاد دیه کشور گفت: طی این مدت بیش از ۳۰ هزار زندانی جرائم غیر‌عمد با کمک خیرین و گذشت صاحبان حقوق، از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند. او تعداد زندانیان آزاد شده جرائم غیر‌عمد با کمک خیرین را در سال گذشته ۸۰۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون همراه برنامه حرفه‌آموزی و اشتغال در درون زندان‌ها، برنامه‌های فرهنگی، مددکاری، مشاوره، روان درمانی برای اصلاح و تربیت زندانیان و بازاجتماعی شدن آنان اجرا می‌شود.

رییس سازمان زندان‌‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: بعد از آزادی زندانیان، مراکز مراقبت بعد از خروج، تعدادی از زندانیان را زیر پوشش و مراقبت حمایتی قرار می‌دهند و در کنار آن ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان نیز از خانواده زندانی حمایت می‌کند.

اسماعیلی افزود: خانواده زندانی در جرائم غیر‌عمد سهمی در ارتکاب جرم مجرم ندارد و کاملا بی‌گناه است؛ بنابراین باید از نظر مادی، نیازهای فرهنگی و عاطفی زیر پوشش قرار گیرد.