جلیل عندلیبی اخیرا چاپ دوم آلبوم گرفتار با صدای علیرضا افتخاری را روانه بازار کرده است. او با نقد عدم نمایش ساز در تلویزیون؛ یادآور شد: متولیان فرهنگی فکری به حال استعدادهای درخشان بکنند تا بعضی از این چهره‌ها مجبور نباشند در سفره‌خانه‌ها ساز بزنند. جلیل عندلیبی، آهنگساز در گفت‌وگو با «ایلنا» گفت: هم‌اکنون شاهدیم که بسیاری از نوازنده‌های خوب برای امرار معاش به میهمانی‌های خصوصی و سفره‌خانه‌های سنتی دعوت می‌شوند تا ساز بزنند و در قبال آن دستمزدی دریافت کنند. این وضعیت برای آینده موسیقی ایرانی اسفناک است.

این هنرمند که آلبوم موسیقی «گرفتار»ش با فروش خوبی مواجه شده است، اظهار داشت: امروز اعتیاد مانند خوره به جان جوان‌های ما افتاده است و روز به روز وسعت آمار آن در کشور زیاد می‌شود. در این شرایط آیا بهتر نیست آنها را با سرگرمی‌های مناسب هدایت کنیم؟! در جامعه امروز یکی از راه‌هایی که می‌توان هیجانات جوان‌ها را به صورتی مناسب تخلیه کرد، موسیقی است. به‌گفته عندلیبی، امروز در بسیاری از کشورها شاهد رشد روزافزون علم موسیقی هستیم؛ اما ما هنوز در نشان دادن ساز در تلویزیون با مشکل مواجهیم.

این آهنگساز افزود: شاید برای عده‌ای قابل هضم نباشد که موسیقی می‌تواند خوب یا بد و درست یا نادرست باشد برای همین اصرار دارند که باید بساط موسیقی برچیده شود. باید بدانیم که قدرت انتخاب ما در بحران‌های امروز جامعه کاهش یافته است، لذا باید به روش‌های موجود مسلح شد.

عندلیبی در ادامه همین بحث خاطرنشان کرد: آیا رواج موسیقی از دزدی، اعتیاد و مصرف زیانبار شیشه و کوکائین که هیچ درمانی ندارد، بدتر است؟! نشان دادن ساز خطرناک‌تر است یا سریال‌هایی که در آنها انواع مواد مخدر و حتی طریقه مصرف آنها برای مخاطبان به صورت گسترده نمایش داده می‌شود؟