62 درصد تهرانی‌ها ثبت‌نام کردند

استاندار تهران با اشاره به ثبت‌نام ۶۲ درصد خانواده‌های تهرانی در سامانه رفاهی، از تمدید مهلت ثبت اطلاعات حساب خانوار در سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم شهریورماه خبر داد. به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن در نشست خبری که دیروز به مناسبت آغاز هفته «دولت» برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون ۶۲ درصد خانواده‌های تهرانی در سامانه رفاهی نسبت به شماره حساب خود اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: این تعداد معادل دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۱۶ خانوار است که بر این اساس یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار دیگر باقی مانده‌اند.

وی از مردم تهران تقاضا کرد که با توجه به گستردگی کار اعلام شماره حساب‌های خود را به ساعات پایانی موکول نکنند؛ چرا که ممکن است مشکلاتی در سیستم‌ رایانه‌ ایجاد شود و برای آنان مشکلاتی به‌وجود آید. استاندار تهران اظهار داشت: در صورتی که شهروندان تهرانی باقیمانده از دریافت یارانه‌ منصرف نشده‌اند، هرچه زودتر در مهلت تمدید شده شماره حساب خود را در سامانه وزارت رفاه به نشانی www.refahi.ir ثبت کنند.

وی ادامه داد: در صورت تمدید این مهلت نیز با توجه به اینکه بسیاری از هموطنان از سراسر کشور در این مدت زمان نسبت به اعلام اطلاعات حساب سرپرست خانوار اقدام خواهند کرد، برای جلوگیری از بروز مشکلات در سیستم‌ بهتر است هموطنان تهرانی در مهلت اختصاص یافته به این استان اطلاعات حساب خود را ثبت کنند. تمدن با اشاره به اینکه ممکن است تا پایان مهرماه به افرادی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر نکرده‌اند و نیز کسانی که شماره حساب خود را وارد سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی نکرده‌اند، مهلت داده شود، یادآور شد: در مدت زمان باقیمانده تا اجرای مرحله بعدی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها فرصتی در اختیار مسوولان خواهد بود تا ضمن منظم کردن اطلاعات حساب خانوارها مقدمات نهایی اجرایی این قانون را فراهم کنند. استاندار تهران در ادامه ضمن تقدیر از نظام بانکی کشور به دلیل همراهی در اجرای مرحله ثبت اطلاعات حساب خانوارها اظهار کرد: چهار هزار شعبه بانک خصوصی و دولتی در استان تهران با همکاری و همراهی درخشان خود باعث ایجاد قوت قلب و انگیزه در مردم شده‌اند؛ چراکه رقابت به‌وجود آمده میان بانک‌ها حاکی از این است که اجرای این قانون به نفع مردم خواهد بود. به گزارش ایسنا، در بخشی از این نشست تجلی‌پور ـ‌ دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌های استان تهران ـ با اشاره به اینکه ۱۹ درصد خانوارهای کشور در تهران ساکن هستند، خاطرنشان کرد: از آنجا که یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار جدید باید در مرحله بعدی نسبت به اعلام اطلاعات حساب سرپرست خانوار خود اقدام کنند، از مردم تهران تقاضا داریم که اعلام اطلاعات حساب خود را به زمان تمدید شده برای سراسر کشور موکول نکنند.

وی در خصوص خانوارهایی که پس از مرداد ۸۷ ازدواج‌ کرده‌اند، گفت: این خانوارها در فرصت تمدید شده که به‌زودی اعلام خواهد شد، باید نسبت به اعلام اطلاعات حساب سرپرست خانوار در سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی اقدام کنند.