رییس‌جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت حمله نظامی به ایران چه گزینه‌هایی پیش روی ایران است، اظهار داشت: گزینه‌های ایران نامحدود و دامنه آن همه کره زمین است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با روزنامه‌های قطری الشرق و پنین سولا، در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: هدف اصلی دشمنان اعمال فشار به ملت بزرگ ایران است. آنها از ملت ایران عصبانی هستند، زیرا با ملتی متحد، آگاه و مومن مواجه شده‌اند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله نظامی به ایران گفت: ایران نگران حمله نظامی از جانب هیچ کشوری نیست گرچه همواره برای مقابله از خود آمادگی کامل دارد. دشمنان به‌خوبی می‌دانند که در صورت حمله نظامی عکس‌العمل ایران چه خواهد بود. بعید است کسی در فکر حمله نظامی، علیه ایران باشد.

احمدی‌نژاد افزود: دشمنان ما می‌دانند ایران دژ مستحکم و غیرقابل‌شکستی است البته فکر نمی‌کنم اربابان رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز به آنها اجازه اقدامی علیه ایران بدهند، زیرا به خوبی می‌دانند سیلی ایران شدید است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در معادلات ملت ایران به حساب نمی‌آید، خاطرنشان کرد: آمریکا هم عاقل‌تر از این است که اقدامی علیه ایران صورت دهد البته زمینه، دلیل و فرصتی هم برای این کار ندارد همه می‌دانند که دوستی با ایران برای آنها بهتر از دشمنی است.