امسال 2000 خبرنگار وام 30 میلیون تومانی مسکن دریافت می‌کنند

سیدمحمد حسینی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) تاکید کرد که وام ۳۰ میلیونی مسکن خبرنگاران قطعا امسال پرداخت می‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حاشیه مراسم آغاز به‌کار دبیرخانه کمیته ملی اطلاع‌رسانی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درباره وام مسکن به خبرنگاران گفت: بحث وام ۳۰ میلیونی و اختصاص آن قطعی شده است و به زودی نیز شرایط اجرای آن اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال قطعا وام ۳۰ میلیونی به دو هزار نفر از خبرنگاران پرداخت می‌شود.

وزیر ارشاد درباره نحوه دسته‌بندی خبرنگاران گفت: بر اساس تقاضاها و اولویت تعیین می‌شود، اما تصور نمی‌کنم که تمامی هشت هزار و ۳۰۰ خبرنگار متقاضی وام مسکن باشند.

وی درباره صحبت‌های رییس بانک مرکزی درخصوص مشکلات اجرای این طرح گفت: سخنان رییس بانک مرکزی مربوط به قبل از پیشنهاد ما به رییس‌جمهور بوده است. ما پیشنهاد خود را به رییس‌جمهور ارائه داده‌ایم و ایشان نیز تشخیص دادند تا این موضوع در کارگروه مسکن تصویب و اجرا شود.

وزیر ارشاد درباره هدیه رییس‌جمهور به خبرنگاران نیز گفت: ‌همان‌گونه که از قبل نیز اعلام شده، خبرنگاران متاهل ۴۰۰ هزار تومان و خبرنگاران مجرد ۳۰۰ هزار تومان هدیه دریافت خواهند کرد. علت تاخیر در پرداخت نیز به این دلیل بوده که چون هشت هزار و ۳۰۰ خبرنگار به صورت رسمی ثبت شده‌اند و در بانک اطلاعاتی موجود است، اعلام کردیم که کمی دقیق‌تر این موضوع بررسی شود تا ضمن آنکه کسی از دریافت این هدیه محروم نشود، وضعیت تاهل خبرنگاران نیز کاملا مشخص شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره نگرانی هنرمندان از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: هیچ جای نگرانی برای هنرمندان وجود ندارد.