نظر علی مطهری درباره دور تازه مناظره‌های تلویزیونی

به اعتقاد علی مطهری، نماینده تهران در مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما، شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان در مناظره‌های انتخاباتی فراهم است، اما مدیریت این سازمان محذوریت‌هایی دارد و برخی اصلاح‌طلبان نیز حاضر به پذیرش دعوت به مناظره نیستند. وی در گفت‌وگو با «ایلنا»، در پاسخ به سوالی در مورد مناظره‌های اخیر تلویزیونی اظهار کرد: این مناظره‌ها باید جدی‌تر برگزار شود و میان دو بینش متفاوت صورت گیرد تا حالت مصنوعی و صوری پیدا نکند، البته در مناظره اخیر مواضع آقای رسایی نسبت به خودش قابل تقدیر بود. به گفته وی، مناظره‌های اخیر که در تلویزیون برگزار می‌شود، مناظره واقعی نیست، زیرا دو طرف باید در نقطه مقابل هم باشند.

مطهری در پاسخ به اینکه آیا برگزاری مناظره‌های سیاسی بدون حضور اصلاح‌طلبان امکان‌پذیر است یا خیر؟ گفت: البته بدون حضور اصلاح‌طلبان هم این امر ممکن است، زیرا در درون جناح اصولگرا نیز دو دیدگاه متفاوت وجود دارد، اما طبیعی است که اگر اصلاح‌طلبان نیز در این مناظره‌ها حضور داشته باشند، موجب پرشورتر شدن آن می‌شود.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه چندبار پیشنهاد شده است تا از همه جریانات فکری برای حضور در تلویزیون دعوت شود، تصریح کرد: با وجود این، فکر می‌کنم مدیریت سازمان صداوسیما، محذوراتی در این زمینه دارد، اما از سوی دیگر برخی اصلاح‌طلبان هم دعوت‌ها را نمی‌پذیرند. دلیل این مساله هم می‌تواند فرد طرف مقابل آنها باشد که نمی‌خواهند با او مناظره کنند و دیگر اینکه محاسبات آنها چنین حکم می‌کند، زیرا اگر بخواهند برخی از واقعیات را بیان کنند، برایشان مشکلاتی به وجود می‌آید و اگر نگویند، متهم به کتمان حقیقت و بی‌صداقتی می‌شوند.