انتقال وزارت بهداشت به خارج از تهران فعلا منتفی است

مشاور وزیر بهداشت اعلام کرد: موضوع انتقال مجموعه‌ها و معاونت‌هایی از وزارت بهداشت به خارج از تهران فعلا در دستور کار نیست و این وزارتخانه فقط انتقال افراد متقاضی به شهر یا استان دیگر را بررسی می‌کند. حسن آقاجانی در خصوص اخبار مربوط به انتقال مجموعه‌هایی از وزارت بهداشت به خارج از تهران که گفته می‌شود از روز شنبه آغاز شده است،به خبرگزاری مهر گفت: اصلا چنین موضوعی مطرح نیست، بلکه انتقال شامل آن دسته از افرادی است که از طریق سایت ثبت نام کرده‌اند و متقاضی انتقال به نقطه دیگری هستند.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت با اشاره به ثبت نام ۸۸۱ نفر از نیروهای این وزارتخانه برای انتقال از تهران افزود: کار انتقال ۱۰۰ نفر از این تعداد نهایی شده است.

آقاجانی با بیان اینکه این انتقال در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر تمرکززدایی دستگاه‌ها از تهران دنبال می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر کمیته راهبردی در وزارت بهداشت تشکیل شده و پرونده‌های افراد متقاضی انتقال را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به افراد متقاضی انتقال که از بخش‌های اداری و نیروهای درمانی هستند، افزود: آنچه مسلم است وزارت بهداشت در قسمت‌های فنی زیر ظرفیت کار می‌کند و کمبود پرستار در بخش فوریت‌های پزشکی محسوس است، بنابراین نیروی قابل انتقال زیادی نداریم.

مشاور وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر موضوع انتقال مجموعه‌ها و معاونت‌هایی از وزارت بهداشت فعلا در دستور کار نیست و فقط انتقال افراد متقاضی به شهر یا استان دیگر بررسی می‌شود.