آخرین روز ثبت شماره حساب سرپرست خانوار در سه استان تهران، قم و قزوین

امروز در حالی مهلت سرپرستان خانوار در سه استان تهران، قم و قزوین برای ثبت شماره حساب در سامانه اینترنتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی به پایان می‌رسد که هنوز مشکل مربوط به ثبت خودسرانه شماره حساب توسط برخی بانک‌ها در این پایگاه برطرف نشده‌ است. به گزارش ایسنا، مهلت ثبت نام یک هفته‌ای سرپرستان خانوار در این سه استان از ۲۵ مرداد ماه آغاز شد، اما از همان روز اول برخی مراجعه کنندگان در کمال تعجب متوجه شدند که شماره حساب آنها به طور خودکار در سامانه اینترنتی وزارت رفاه و تامین‌اجتماعی ثبت شده و امکان تغییر آن نیز وجود ندارد.

این اتفاق در حالی از سوی مدیرعامل یکی از بانک‌ها تکذیب شد که پیغام «شماره حساب شما پیش از این ثبت و تایید شده و در حال حاضر امکان تغییر آن وجود ندارد» هرگونه تکذیب این کار را بی‌معنا می‌کرد.

ثبت شماره حساب افراد بدون اجازه و رضایت آنها در حالی اتفاق افتاد که پیش از این بر محرمانه بودن اطلاعات مردم در طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مکرر تاکید شده بود.

با این وجود اگرچه اظهارات متناقضی از سوی مسوولان دراین‌باره صورت گرفت و به عنوان مثال در حالی که مدیرعامل یکی از بانک‌ها این اتفاق را تکذیب، ولی بلافاصله استاندار تهران آن را تایید کرد و برخورد با خاطیان را خواستار شد، اما همه این حرف‌ها بی‌نتیجه ماند و این اشتباه عمدی یا سهوی تاکنون اصلاح نشده است. با این وجود تماس خبرنگار ایسنا با مرکز پیام وزارت رفاه و تامین اجتماعی به نتیجه رسید و اپراتور این مرکز پس از تایید بروز این مشکل، اعلام کرد که مهلتی برای اصلاح شماره حساب‌ها اعلام خواهد شد و افراد متقاضی نباید از این بایت نگران باشند.