چرا نتوانیم یک دشمن خودی را به دوست تبدیل کنیم؟

سراغ کسانی که از نظام جدا شده‌اند برویم و ببینیم مشکل آنها کجا است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سراغ کسانی که از نظام جدا شده‌اند، برویم و ببینیم درد و مشکل آنها کجا است، پیشنهاد داد تا کارگروه‌هایی راه بیفتند و این مسائل را حل کنند. به گزارش ایلنا، کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم‌رهبری در جمع کارگزاران نظام در مورد ماه مبارک رمضان و موضوع تسلط بر غضب که در دعاهای مربوط به این ماه بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: سیاستمداران باید کمی خود را پایین بکشند و خشم خود را به جامعه نکشانند تا سعادت جامعه به خاکستر تبدیل نشود.

وی با اشاره به مساله نبود همدلی در میان قشری از جامعه افزود: ما اهل یک خانواده هستیم و باید کینه‌ها و بغض‌ها را از دل بیرون کرد و الفت ایجاد نمود. در احادیث هم نقل شده است که وقتی خداوند می‌خواهد به جامعه‌ای چوب بزند آنها را دسته دسته می‌کند. از سوی دیگر وحدت جزو نعمت‌های بزرگ خدا است و برای حفظ آن باید از خداوند کمک بخواهیم.

صدیقی با بیان اینکه باید کمک کنیم تا رمیده‌ها را برگردانیم، تصریح کرد: در ماه رمضان، مهمان خداوند هستیم و او است که ما را دعوت کرده و در را نبسته است؛ بنابراین سراغ کسانی که از نظام جدا شده‌اند برویم و ببینیم درد و مشکل آنها کجا است.

آیا تاکنون مانند پیامبر بوده‌ایم که منتظر بود تا کسانی که او را آزار می‌دادند و زیر پایش خار می‌گذاشتند ابراز پشیمانی کنند و برگردند؟ وقتی همدیگر را تحمل نمی‌کنیم چگونه می‌توان انتظار داشت که مسیحیان و دیگران ما را تحمل کنند؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند می‌گوید هر چه در گذشته بوده فراموش کنید، گفت: من به سیاسیونی که خود را از مردم و پرچم ولایت جدا کردند، می‌گویم که آمریکا آنها را قبول ندارد، بلکه فقط برای آن دولت یک پل هستند. بنابراین دوباره بیایند که در این صورت مردم هم آنها را قبول می‌کنند و نظام هم سعه‌صدر خواهد داشت و کارگروه‌هایی راه بیفتند و این مسائل را حل کنند و اصولا چرا نتوانیم یک دشمن خودی را به دوست تبدیل کنیم.

صدیقی در ادامه با تاکید بر نقش مرجعیت و روحانیت در جامعه تاکید کرد: کسی نمی‌تواند دم از امام زمان بزند؛ اما فقاهت و مرجعیت و رهبری را که مرجع جهان است قبول نکند، زیر پوشش او قرار نگیرد و دار و دسته درست کند و مقابل رهبری قرار گیرد. امام زمانی که این افراد قبول دارند، جدا از امام زمانی است که برای هدایت، بیداری و امر به معروف و نهی از منکر آمده است. وی گفت: دم زدن از امام زمان کاری نمی‌کند، بلکه حرکت در خط ایشان مهم است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به مواضع رهبر انقلاب در برخورد با استکبار و اسرائیل گفت: در عین اینکه تضاد ما با استکبار عمیق است، عقلانیت را در نظر داریم لذا مذاکره در جای خود مورد قبول است؛ اما مذاکره با کسی که می‌خواهد یک‌طرفه خود را تحمیل کند، قابل قبول نیست. همان‌گونه که امام فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است بر همین اساس در حال حاضر پاسخ ما به مذاکره با آمریکا «خیر» است.