فروزنده: تاکنون 6000 نفر از تهران منتقل شده‌اند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور گفت: بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۶۰۰۰ نفر از تهران رفته و در استان‌های مقصد مستقر شده‌اند. به گزارش واحد مرکزی خبر، لطف الله فروزنده با بیان اینکه بحث انتقال از تهران به خوبی در حال پیگیری است، افزود: دستگاه‌ها برنامه ۴۰ درصد خروج سیستم و نیروی انسانی خود را تنظیم کرده‌اند و در حال ارائه به کارگروه انتقال هستند.

وی گفت: هم اکنون وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و راه و ترابری برنامه‌های انتقالشان را داده‌اند و بقیه نیز در حال ارائه برنامه هستند.

فروزنده افزود: فکر می‌کنیم با برنامه‌ریزی دستگاه‌ها، انتقال از تهران به طور جدی دنبال شود و به نتایج خوبی برسد. وی با بیان اینکه در حال پیگیری بحث انتقال بقیه دستگاه‌ها و کارمندان نیز هستیم، گفت: استان‌ها در این مساله خیلی خوب فعال شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا آمار ۶۰۰۰ انتقالی، با خانواده محاسبه شده است یا بدون خانواده گفت: انتقال این افراد باید با خانواده صورت گیرد تا بتوانند از مزایا استفاده کنند.

فروزنده افزود: حکم این افراد صادر شده است و به استان‌های مقصد رفته‌اند و استانداری‌ها برای اسکان آنان و در اختیار قرار دادن مسکن مهر، در حال برنامه‌ریزی هستند.

توقف پرداخت پول برای بازنشستگی پیش از موعد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور همچنین گفت: از این پس، دولت دیگر برای بازنشستگی پیش از موعد پولی پرداخت نمی‌کند و دستگاه‌ها باید خودشان بار مالی این کار را تامین کنند.

فروزنده افزود: در قوانین هست که اگر به خصوص خانم‌ها‌، ۲۵ سال سنوات خدمت داشته باشند، می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند و بازنشسته می‌شوند و این مسیری است تا کسانی که متقاضی هستند یا مشکلی دارند، دنبال کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای اصلاح ساختار و خدمات رسانی به مناطق محروم و کاهش فعالیت‌های ستادی گفت: با اینکه دولت فعالیت‌هایش را در مناطق محروم گسترش داده است، اما خوشبختانه با کاهش ۱۰ درصدی نیروی انسانی مواجه هستیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور با اشاره به تکلیف ۵ درصدی دولت در برنامه‌ریزی برای کاهش نیروی انسانی افزود: دولت با سیاست‌های واگذاری و تمرکززدایی توانسته است این میزان را به ۱۰ درصد برساند.