امکان اجرای 70 درصد مشاغل دولتی تهران از طریق سیستم «دورکاری»

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌‌جمهوری، «دورکاری» را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت بیان کرد و گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در ستاد مشاغل، ۷۰ درصد مشاغل در تهران را می‌توان از طریق «دورکاری» انجام داد. به گزارش ایرنا، لطف‌‌الله فروزنده در گفت و گویی با تقسیم‌بندی مشاغل به سه دسته عمومی، اختصاصی و تخصصی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال آن هستیم در مشاغلی که نتیجه و حاصل کار مورد نظر است، اقدام به «دورکاری» ‌کنیم. وی افزود: ‌در این سیستم پرداخت دستمزد و حقوق در مقابل کار و عملکرد انجام شده خواهد بود.

فروزنده با تاکید بر اینکه اقتضا و شرایط برخی از کارها با سیستم «دورکاری» نتیجه بهتری خواهد داشت، تصریح کرد، در اجرای این برنامه ابتدا فرد داوطلب می‌شود و بعد هم دستگاه مربوطه تایید کرده و اقدامات لازم را صورت می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری، ایجاد شرایط انجام دورکاری را منوط به داشتن زیرساخت‌های الکترونیکی دانست و افزود: با توجه به امکانات موجود به راحتی می‌توان این بسترها را فراهم کرد. وی داشتن امکاناتی همچون ارتباطات الکترونیکی و فیبر نوری با سرعت و کیفیت بالا در کلانشهرها را یک مزیت در اجرای این سیستم ذکر کرد و افزود: تجهیزات و سیستم مورد نیاز افراد نیز از طریق دستگاه مربوطه در اختیار کارکنان قرار داده می‌شود.

فروزنده دربار نحوه پرداخت حقوق و مزایا در فعالیت «دورکاری»‌ نیز اظهار داشت: در این روش کاری، حقوق و مزایا کاهش نمی‌یابد، زیرا نتیجه و کیفیت کار مهم است. به گفته وی، علاوه بر وظیفه‌ای که فرد انجام داده است، با توجه به ارزش کار، اضافه‌کاری نیز به او پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با این حال برای جبران برخی هزینه‌ها و مسائل نظیر سختی کار از نظر گرمایشی و سرمایشی و غیره، پنج درصد اضافه حقوق به آنها پرداخت می‌شود.