رییس کارگروه ویژه وزارت راه و ترابری از آغاز فاز یک انتقال شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه از تهران به دیگر شهرها خبر داد و اعلام کرد ۱۷۰۰ کارمند وزارت راه و ترابری خواستار خروج از تهران شده‌اند که حکم انتقال برخی از آنان صادر شده است. عبدالعلی صاحب محمدی در گفت‌وگو با «مهر» گفت: بر اساس برنامه ابلاغی دولت، وزارت راه در دو محور انتقال نیروها و انتقال سازمان‌های و شرکت‌های تابعه موضوع را پیگیری می‌کند. وی افزود: براساس تسهیلات اعلام شده از سوی دولت برای افرادی که بخواهند از تهران خارج شوند، تعدادی از کارکنان این وزارتخانه علاقه خود برای رفتن به دیگر شهرستان‌ها را اعلام کرده‌اند.

رییس کارگروه ویژه انتقال زیرمجموعه‌های وزارت راه و ترابری از تهران به شهرهای دیگر، تعداد افرادی که تقاضای خروج از تهران را داده‌اند، ۱۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر پرونده‌های این افراد در حال پیگیری و سیر مراحل انتقال است، همچنین حکم انتقال برخی از آنها نیز صادر شده است.

صاحب محمدی اظهار داشت: دو دسته از کارکنان درخواست انتقال داشتند؛ یکی کارکنان رسمی و پیمانی و دسته دیگر کارکنان مشمول قانون کار که این دسته شامل قانون انتقال نمی‌شوند.

وی ادامه داد: حکم افرادی که مشمول قانون انتقال هستند در حال سیر مراحل صدور حکم است؛ ضمن اینکه پیگیری برای دریافت قانون به نحوی که کارکنان تابع قانون کار نیز مشمول انتقال شوند، جریان دارد.

رییس کارگروه ویژه انتقال زیرمجموعه‌های وزارت راه و ترابری از تهران به دیگر شهرها در ادامه به خارج کردن شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه به عنوان مرحله بعدی انتقال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انتقال کامل شرکت‌ها و سازمان‌ها به لحاظ مختلف نیاز به صرف وقت و کار بیشتری دارد، این کار زمان بیشتری به طول خواهد انجامید.