پرداخت نکردن تسهیلات مترو تخلف آشکار از قانون است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان رییس بانک مرکزی که پرداخت تسهیلات مترو را منوط به ابلاغ دولت عنوان کرده است، گفت: سخنان رییس بانک مرکزی تخلف آشکار از قانون است و قانونی که رییس مجلس به‌خاطر تاخیر رییس‌جمهور ابلاغ کرده، لازم‌الاجرا است. «علی‌اکبر آقایی مغانجوقی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری خانه ملت، با اشاره به اهمیت توسعه مترو گفت: ابلاغیه رییس مجلس در مورد تسهیلات مترو حکم قانون را دارد و رییس بانک مرکزی اگر بگوید منتظر ابلاغ دولت برای پرداخت تسهیلات به مترو است، کار خلاف قانون مرتکب شده است.

آقایی با تشریح روند ابلاغ قوانین از سوی رییس مجلس گفت: رییس مجلس تنها وقتی قانون را ابلاغ می کند که رییس‌جمهور از ابلاغ آن امتناع کند یا مهلت ابلاغ قانون که پنج روز بعد از تصویب و تایید در شورای نگهبان است، تمام شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع روند قانونی خود را طی کرده است، اجرای آن را از سوی بانک مرکزی لازم خواند و گفت: بعد از ابلاغ رییس مجلس و چاپ در روزنامه رسمی، بانک مرکزی موظف است طبق قانون تسهیلات مترو را پرداخت کند و اینکه رییس بانک مرکزی بگوید همچنان منتظر ابلاغ از سوی دولت است، تخلف آشکار از قانون است.

آقایی افزود: تاخیر بیش از این در پرداخت تسهیلات به مترو باعث بی‌اعتمادی و نارضایتی مردم خواهد شد، و هرچه سریع‌تر باید مسوولان با عمل به وظیفه قانونی خود تسهیلات مترو را پرداخت کنند.