دنیای اقتصاد- محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور در یک سخنرانی به تشریح تصمیمات ایران برای مقابله با تحریم‌ها پرداخت و گفت‌ از همان مسیری که آنها می‌خواهند به ما ضربه بزنند، به آنها ضربه خواهیم زد. احمدی‌نژاد گفت: برخی از تصمیمات مقابله با تحریم‌ها قابل اعلام عمومی نیست؛ ولی تصمیم ما این است که از این تحریم‌ها استفاده کنیم و تولیدات خود را گسترش داده و جهانی کنیم. احمدی‌نژاد این سخنان را دیروز در همایش هفته جهانی مساجد ایراد کرد. رییس‌جمهور نتایج کارگروه مقابله با تحریم را تشریح کرد

از همان مسیر خودشان به آنها ضربه بزنیم

برخی از تصمیمات مقابله با تحریم قابل اعلام عمومی نیست

رییس‌جمهور با اشاره به کارگروهی که در چند سال پیش برای مقابله با تحریم‌ها تشکیل شده است، گفت: تصمیم گرفته شد ما از این تحریم‌ها استفاده و تولیدات خود را گسترده و جهانی کنیم، از این کار زشت آنها برای برپایی یک نظام اقتصادی جدید در جهان بهره ببریم و اینکه از همان مسیری که آنها می‌خواهند به ما ضربه بزنند به آنها ضربه بزنیم. وی همچنین تاکید کرد که بخشی از تصمیمات این کارگروه هم قابل اعلام عمومی نیست.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که در همایش هفته جهانی مساجد سخن می‌گفت، افزود: امروز شیطان همه‌ لشگرش را در ایران و آمریکا خیمه داده است و شاید مرکزش در ایران باشد و تمام تلاشش را می‌کند که سد ایران سست شود. تمام لشگرش برای این هدف بسیج شده‌اند.

آنها به خیال خود طراحی کرده‌اند که از بیرون تحریم کنند و سر و صدا راه بیندازند که تحریم‌هایمان فلج‌کننده است و از درون هم عده‌ای فریاد بزنند که ماجراجویی نکنید و وارد وادی خطر و بحران نشوید. وقتی می‌ایستیم می‌گویند ماجراجویی می‌کنید و وقتی گفت‌وگو می‌کنیم می‌گویند سازش کرده‌اید.

آنها تعدادی از ایرانی‌ها را دزدیده‌اند و از آنها حرف کشیده‌اند و بعضی جاسوس‌هایی هم که روسیه و آمریکا با هم مبادله کرده‌اند قرار است حرف‌هایی بزنند و در عین حال به برخی کشورها فشار آورده‌اند که همه‌ اینها علیه ما استفاده شود. از داخل نیز عده‌ای به قول خود زمانی به کام امام جام زهر را نوشاندند و امروز هم جام‌های خود را آماده کرده‌اند و فکر می‌کنند که با استفاده از دشمنان می‌توانند به نان و نوایی برسند. آنها افق دیدشان در همین حد است.

اقتصاد ایران یک اقتصاد ۹۰۰ میلیارد دلاری است

وی گفت: اروپایی‌ها می‌گویند تحریم می‌کنیم و کالا نمی‌فروشیم. فکر می‌کنند که با این کارشان ما زمین می‌خوریم. آنها گاهی

قابل ترحم می‌شوند؛ چراکه نمی‌فهمند دنیا عوض شده و نمی‌دانند که با چه جامعه‌ای طرف هستند. آنها ایران را نمی‌شناسند. ما پیش از این خیال می‌کردیم که تاریخ را نمی‌دانند، اما حالا فهمیده‌ایم که آنها جامعه‌ ما را هم نمی‌شناسند.

اقتصاد ایران یک اقتصاد ۹۰۰ میلیارد دلاری است و تبادلات ایران با اروپا تنها ۲۴ میلیارد دلار است. با تحریم آنها اتفاقی نمی‌افتد. چه بسا ملت ما جشن هم بگیرد. آنها تا کسی چیزی می‌گوید پیشاپیش اعلام می‌کنند که تحریم‌ها اثر کرد. اگر این تحریم‌ها اثر بگذارد هم در پنج یا ۱۰ سال آینده است و به دوره‌ اوباما نخواهد رسید. این تحریم‌ها اثر خواهد داشت و اقتصاد ایران را شکوفاتر، مستحکم‌تر و قدرتمندتر خواهد کرد.

تصمیمات کارگروه تحریم

وی درباره تحریم‌ها نیز گفت: شما خود را از اقتصاد ایران محروم کرده‌اید. کارگروهی که در چند سال پیش برای تحریم‌ها تشکیل شده اخیرا چند تصمیم داشت که من بعضی از آنها را به شما می‌گویم. یکی اینکه ما از این تحریم‌ها استفاده کنیم و تولیدات خود را گسترده و جهانی کنیم. دوم اینکه از این کار زشت آنها برای برپایی یک نظام اقتصادی جدید در جهان بهره ببریم و سوم اینکه از همان مسیری که آنها می‌خواهند به ما ضربه‌ای بزنند چنان ضربه‌ای بزنیم که ساقط شوند.

آنها بدانند که ملت ایران آرزوی اینکه بتوانند با فشار به آنها به دولت ایران فشار وارد کنند را بر دل آنها خواهد گذاشت.

رییس‌جمهور تصریح کرد: می‌گویند می‌خواهیم به دولت ایران فشار بیاوریم و به ملت ایران کاری نداریم؛ در حالی که اگر یک دولت در جهان به طور کامل مشروعیت داشته باشد آن هم ایران است. البته ما دولت‌های مشروع دیگری در جهان داریم مانند سودان و سوریه؛ اما این دولت ما است که هم رای ملت را دارد و هم تنفیذ رهبری. آنها می‌گویند ما به مردم ایران فشار بیاوریم تا آنها هم به دولت ایران فشار بیاورند؛ اما آنها باید بدانند که ملت ایران آرزوی اینکه بتوانند با فشار به آنها به دولت ایران فشار وارد کنند را بر دل آنها خواهد گذاشت. آنها واقعا دست و پایشان را گم کرده‌اند و قوه‌ عقلی‌شان مختل شده است. هیچ‌کس در دنیا نیست که این قطعنامه‌ها را علیه ملت ما ظالمانه نداند.

برخی تصمیمات ما برای مقابله با این تحریم‌ها قابل اعلام عمومی نیست

وی افزود: ما زمانی می‌گفتیم که این شورای امنیت ظالمانه است و آنها با این کارهایشان سند این سخن ما را ارائه دادند و همه فهمیدند. هر چه ما علیه آنها می‌گوییم آنها سندش را روی میز می‌گذارند؛ البته برخی تصمیمات ما برای مقابله با این تحریم‌ها قابل اعلام عمومی نیست؛ اما بدانید که تمام کارهای آنها برای مقابله با از بین رفتن سیطره‌ دلار است. آمریکا امسال ۱۴۸۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد و این را از طریق چاپ دلارهای بدون پشتوانه و ریختن آن به بازار جهانی جبران می‌کنند و این به خاطر سیطره‌ دلار بر جهان است و اگر این سیطره از بین برود دیگر نمی‌توانند کاری بکنند.

له کردن آنها به معنای لشگرکشی نظامی ما نیست

احمدی‌نژاد یادآور شد: اگر امروز می‌گوییم که ملت ایران آنها را زیر پا له می‌کند، همان سخن امام است و به معنای لشگرکشی نظامی نیست، بلکه ملت ایران با فرهنگ، تدبیر و منطق آنها را از دنیا بیرون می‌کنند. آنهایی هم که خیال می‌کنند با دشمن به نان و نوا می‌رسند، بدانند که آن دوره گذشت و اگر خدای نکرده آن روز برسد ملت ایران همه آن جام زهرها را در حلق خودشان فرو خواهند ریخت.

حفظ نظام جمهوری اسلامی از نماز هم واجب‌تر است

وی در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: اگر امروز در صف‌بندی مجاهدان و مستکبران جهان امروز ایران را حذف کنیم، دیگر چه می‌ماند. اگر امید و نگاه درستی به مسائل جهان وجود دارد به واسطه‌ ایستادگی ایران است و البته این تعریف از یک قوم نیست، تعریف از مسوولیت‌های الهی و اسلامی ما است. چطور می‌شود کسی بگوید مسلمان و طرفدار قرآن است و با رژیم صهیونیستی هم دوست است؟ اگر ایران نبود در طول ۳۰ سال گذشته ماجرای فلسطین را تمام کرده بودند. این امام بود که پرچم قدس را دوباره برافراشت. امام هم متعلق به تمام بشریت بود. مهم نقش او بود که ایفا کرد نه اینکه در کجا به دنیا آمده بود. وقتی امام می‌گوید که حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است به مفهوم این است که حفظ نظام جمهوری اسلامی از نماز هم واجب‌تر است.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: ما می‌خواهیم ملت‌ها را به اسلام دعوت کنیم؛ اما کدام اسلام؟ اسلامی که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و جنایت‌هایش را ماستمالی می‌کند یا آن اسلام‌ها که طاغوت‌ها از آن وحشت دارند و از ایران به خاطر آن می‌ترسند. اندیشه‌ای که امروز از ایران صادر می‌شود مبتنی بر فطرت انسانی است و طبیعی است آنها از ما بترسند. مبارزه آنها با ما برایشان حکم مرگ و زندگی را دارد و برای ما هم مرگ و زندگی هر دو زیبا است؛ چراکه زیبایی در ذات اندیشه ما است. ما چه قطعه قطعه شویم پیروزیم.