سردار احمد وحیدی‌، وزیر دفاع با اشاره به تلاش دشمن برای شناسایی و کشف اطلاعات از داخل جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروهای پدافند هوایی با تمام قدرت با هرگونه پرواز نابحقی در این خصوص برخورد می‌کنند. وحیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر انجام طرحی از سوی آمریکا برای انجام پروازهای شناسایی در آسمان کشورمان، اظهار داشت: بدون شک آنها همواره به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از منطقه هستند و بیشترین تمرکز را نیز روی ایران گذاشته‌اند، اما باید بدانند که قرارگاه پدافند هوایی و نیز نیروی هوایی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارند تا با هر تجاوزی با حداکثر قدرت برخورد کرده و مانع انجام چنین پروازهای نابحقی شوند. وحیدی در خصوص ساخت جنگنده‌ جدید ساخت داخل نیز گفت: باید توجه داشت که ساخت جنگنده کار زمان‌بری است که در برخی کشورها ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد، اما ما این کار را شروع کردیم و امیدواریم در سال‌های آینده جنگنده جدید ساخت داخل را به پرواز درآورده و به نیروهای مسلح ارائه دهیم.

خروج صنایع دفاعی از تهران آغاز شده است

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس در خصوص خروج صنایع مرتبط با وزارت دفاع از پایتخت خاطرنشان کرد: خروج یک صنعت از پایتخت کار مشکلی است؛ چرا که مسوولان آن باید در عین حال که مسوولیت خود را در جهت تولید محصولات ادامه می‌دهند، به فکر مهندسین، تکنسین‌ها، پژوهشگران و کارکنان خود نیز باشند و انتقال ابزار و ساختن زیرساخت‌ها نیز کار زمانبری است.

وزیر دفاع تصریح کرد: ‌البته ما این کار را شروع کردیم و قصد داریم با حداکثر سرعت در خصوص خارج کردن صنایع مرتبط با وزارت دفاع از پایتخت اقدام کنیم.