تحلیل سپاه از تهدیدات آمریکا

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه در تازه‌ترین اظهار نظر خود طرح حمله نظامی‌از سوی آمریکایی‌ها را تهدید واقعی دانسته و گفته است: باید تهدیدات دشمن را جدی گرفت. در این صورت آنها نیز باید خودشان را برای بدترین وضعیت آماده کنند، چرا که اگر دست از پا خطا بکنند با یک پاسخ کوبنده و برخورد جدی مواجه خواهند شد. سردار جوانی که با خبرگزاری جمهوری اسلامی ‌‌گفت‌و‌گو می‌کرد، در پاسخ به ‌این سوال که به تازگی بحث حمله نظامی‌ به ‌ایران از سوی برخی رسانه‌های خارجی مطرح شده و حدود ۵۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا از طرح حمله رژیم صهیونیستی به ‌ایران حمایت کردند، احتمال عملی شدن چنین تهدید‌ها را چقدر ارزیابی می‌کنید، گفت: موضوع تهدید و حمله نظامی‌به‌ایران موضوع جدیدی نیست. در سال‌های گذشته هم در چندین نوبت موضوع حمله احتمالی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به جمهوری اسلامی‌ایران در صدر اخبار رسانه‌های مختلف جهان قرار گرفت. سردار جوانی با تاکید بر‌اینکه بر اساس قانون نظامی‌باید تهدیدات دشمن را جدی گرفت‌، گفت‌:‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی‌ایران بالاترین آمادگی برای دفاع از کشور را دارند.

وی طرح حمله نظامی ‌از سوی آمریکایی‌ها را تهدید واقعی دانست و گفت: در‌این صورت آنها باید خودشان را برای بدترین وضعیت آماده بکنند. امروزه یک آمادگی عالی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ‌وجود دارد که اگر دست از پا خطا بکنند با یک پاسخ کوبنده و برخورد جدی مواجه خواهند شد. وی با تاکید بر‌اینکه مردم پیشرفت، سعادت، استقلال و عزت خودشان را به راحتی از دست نخواهند داد و برای حفظ‌اینها دفاع خواهند کرد، افزود: امروز در سطح ملی یک اراده سیاسی اتحاد و وفاق کامل وجود دارد و‌این ملت منسجم و یکپارچه دشمن را شکست خواهد داد. بارها مسوولان عالی و به ویژه فرمانده معظم کل قوا تصریح کردند که اگر دشمن دست از پا خطا کند با یک پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد و پاسخ ما محدود به مرزهای جغرافیایی نخواهد بود، دشمن ناچار است، قابلیت‌ها و توان رزمی ‌و دفاعی ‌ایران را مد نظر قرار دهد. سردار جوانی در عین حال، تهدیدات آمریکا را اعمال فشار برای کشاندن‌ایران به پای میز مذاکره دانست و گفت: بیانیه تهران می‌تواند فرصت مناسبی برای تعامل باشد؛ اما آمریکایی‌ها بلافاصله به سمت تهیه پیش‌نویس قطعنامه و سپس به سمت تحریم‌های یک جانبه رفتند. آنها در کنار تحریم‌های یک جانبه از اقدام نظامی ‌و از آمادگی برای مذاکره سخن می‌گویند ‌این به معنای‌این است که از حربه تحریم، فشار اقتصادی و تهدید نظامی‌ می‌خواهند به عنوان یک عامل فشار در پای میز مذاکره استفاده بکنند. معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: جمهوری اسلامی‌ اهل گفت‌وگو و مذاکره است، چون فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز، شفاف و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌است. موضوع هسته‌ای ما یک بهانه است، آنها می‌خواهند از‌این فرصت و بهانه برای جمهوری اسلامی ‌با عنوان یک کشور مستقل و مقتدر محدودیت‌ایجاد کنند.

وی طرح مجلس نمایندگان آمریکا و اعلام حمایت از حمله نظامی‌ احتمالی علیه جمهوری اسلامی‌را عملیات روانی دانست و گفت: آنها از پیامدهای اقدام نظامی‌نگران و بیشتر به دنبال بهره‌برداری و امتیازگیری هستند. معاون سیاسی سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند‌این تهدید‌ها چه واقعی، چه پوشالی، چه برای عملیات روانی و امتیازگیری باشد، ملت ‌ایران آماده دفاع از خودش باشد.

جنگ با آمریکا برای دفاع از کشور جهاد است

سردار جوانی جنگ با آمریکا برای دفاع از کشور را جهاد در راه خدا دانست و گفت: دشمنی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با‌ایران به دلیل اسلام‌خواهی، استقلال‌خواهی، آزادی‌خواهی، عدالت‌خواهی و ظلم ستیزی ملت‌ ایران است. وی با اشاره به جنایت‌های آمریکا در عراق، افغانستان و کوزوو افزود: اگر دشمنان دست از پا خطا کنند و یک چنین صحنه‌ای را شکل بدهند با عزم و اراده ملی و نگاه در سطح سیاسی و آمادگی‌های دفاعی و با قدرت الهی شکست سنگینی خواهند خورد.

سردار جوانی درباره برخی اخبار مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ‌ایران افزود: صهیونیست‌ها در جنگ با ملت فلسطین و حماسی که از ابتدایی‌ترین سلاح‌ها برخوردار نیست، شکست خوردند حالا سردمداران صهیونیست‌ها با چه تصوری موضوع حمله به ‌ایران را مطرح می‌کنند. اگر‌این مسائل بخواهد روزی اتفاق بیفتد؛ یعنی دست زدن به خودکشی نظامی. وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کنند که با دست زدن به یک عملیات نظامی ‌علیه ‌ایران می‌توانند نجات پیدا کنند؛ اما نتیجه‌اش همان خودکشی است.