مثل زنبور روی خوبی‌ها بنشینید

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن اینکه به خبرنگاران توصیه کرد با عینک بدبینی به مسائل نگاه نکنند، افزود: باید قبول کنیم که قرار بوده است برخی توطئه‌ها به وسیله‌ رسانه‌ها عملی شود. به گزارش ایسنا،‌ محمدنبی حبیبی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی حزب موتلفه اسلامی با عنوان «خبرنگار و اخلاق» برگزار شد، پس از شنیدن اظهارنظرهای خبرنگاران در مورد مسائل مختلف گفت‌: در این جلسه، برخی دوستان ما طوری حرف می‌زنند که گویی در کل جمهوری اسلامی حتی یک خبرنگار بد هم نداشته‌ایم و گویا روزنامه‌ای با مطرح کردن مواضع دشمنان وجود نداشته است. این در حالی است که من باید بگویم که در رسانه‌های ما هر دو تیپ آدم‌ها وجود داشته است. یعنی به نظر من در کنار منتقدان در چارچوب، عده‌ای هم وجود داشتند که گویی ماموریت داشتند که با ریشه‌های جمهوری اسلامی برخورد کنند. دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: انتقاد یک طرفه نیست اگر قرار است یک طرفه باشد باید دانست که وسعت انتقادات بسیار زیاد است، حال این را هم می‌توان پرسید که ما می‌توانیم خطای آن دسته از روزنامه‌هایی که بر طبل تقلب کوبیدند را نادیده بگیریم؟

وی گفت: همین آقا (موسوی) مردم را به راهپیمایی برای مخالفت با صحت انتخابات دعوت می‌کند، در حالی که گفته شده که در این راهپیمایی‌ها یک گروه صدنفره مسلح با بی‌سیم‌های پیشرفته را دستگیر کردند و پس از آن متوجه شدند که این افراد ماموریت داشتند که در راهپیمایی‌ها به افراد با هر گرایش و طرفدار هر نامزدی شلیک کنند، حال هر کس که کشته شد، کشته شد.

دوستانی که هم‌اکنون طرفدار آقای موسوی هستند یا اینکه طرفدار بودند، چرا انتقادی مطرح نکردند. این موضوعات که مربوط به شخص آقای احمدی‌نژاد، موسوی، کروبی یا رضایی نیست. اینها مربوط به نظام است.

وی در واکنش به اظهارات یکی از خبرنگاران حاضر مبنی بر اینکه حزب یک شوخی است، گفت: من چنین موضوعی را به هیچ وجه قبول ندارم. آن زمانی که موتلفه با رژیم شاه درافتاده بود به عنوان یک تشکیلات فعالیت می‌کرد و پای اعدامش هم ایستاد. ما حزب را آن زمان نیز جدی می‌گرفتیم و هم اکنون نیز برایمان جدی است.

همچنین حمید رضا ترقی، معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی هم در این مراسم گفت: مفهوم آزادی خبرنگار این نیست که او اجازه داشته باشد اسرار خانوادگی نظام را افشا کند. به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر این که، ملت برای خبرنگارانی که به دامن دشمن پناه می‌برند و در خدمت امیال و خواسته‌های آنان قرار می‌گیرند، ارزشی قائل نیست، اظهار کرد: این دسته از افراد کسانی هستند که از درون خانواده بزرگ ایران به بیگانگان پناه بردند تا اطلاعاتی که مربوط به نوامیس ملت ایران است را به آنها دهند و این یقینا برای ملت ما یک ضعف فراموش نشدنی و یک خیانت آشکار است. ترقی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار امیدوار کننده به جای اخبار مایوس کننده، اخبار وحدت بخش به جای اخبار اختلاف افکن، اخبار قدرت‌زا و اقتداربخش به جای اخبار وحشت‌زا و ترس‌آور، اخبار بی‌ثبات سیاسی به جای اخبار ثبات‌بخش سیاسی، اخبار دوست شاد کن به جای اخبار دشمن شاد کن نتیجه و محصول کار خبرنگاری است که معتقد به آرمان‌های انقلاب و دلسوز به حال نظام است.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در این نشست گفت: اگر خبرنگارها مثل زنبور عسل باشند روی خوبی‌ها می‌نشینند، ولی برخی خبرنگاران مثل مگس روی زخم‌ها می‌نشینند. حال من نمی‌گویم زخم‌ها را بیان نکنیم، بحث ما این است که انتقال اخبار به دشمن که در برگیرنده ضعف نظام است یک خیانت محسوب می‌شود و برخی گاهی اوقات اطلاعات ناموسی یک نظام را به بیرون منتقل می‌کنند. وی در واکنش به اظهارات یک خبرنگار که معتقد بود حزب فقط یک شوخی است، چراکه مثلا حزب موتلفه اسلامی تاکنون برای گران شدن مایحتاج مردم نتوانسته تجمعی برگزار کند، گفت: این گونه نیست که ما داخل تجمعات نباشیم، اما روش برخورد با ضعف‌های نظام استفاده از راه‌هایی که دشمن آن را دنبال می‌کند، نیست. اینکه از راه غیر قانونی خواسته‌ها و مطالبات خود را دنبال کنیم مورد تایید ما نمی‌باشد. در این هنگام، خبرنگاری از نوع ادبیات ترقی درباره‌ خبرنگاران و بیان این جمله او که برخی خبرنگاران مثل مگس روی زخم‌ها می‌نشینند انتقاد شدیدی را مطرح کرد.

در این هنگام عسگراولادی که تازه به جمع مسوولان حزب موتلفه اسلامی اضافه شده بود به خبرنگاری که در حال تکرار انتقادات خود بود، گفت: صحبت‌تان را تکرار نکنید.