استاندار تهران درباره زمانبندی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در استان تهران گفت: شهروندان تهرانی از ۲۵ مرداد الی سوم شهریور ماه، به مدت ۱۰ روز مهلت دارند تا از طریق سامانه رفاهی به نشانی http://refahi،ir شماره حساب خود را برای دریافت یارانه نقدی اعلام کنند. به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن روز پنج‌شنبه گذشته در نشستی با بیان اینکه افراد دارای شماره حساب نیاز به افتتاح شماره حساب جدید ندارند و تنها باید شماره حساب فعال خود را اعلام کنند، گفت: آن دسته از سرپرستان خانوار که شماره حساب ندارند می‌توانند با مراجعه به یکی از ۴۰۰۰ شعبه بانکی خصوصی و دولتی استان تهران برای خود شماره حساب افتتاح و آن را به سامانه رفاهی اعلام کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان تهرانی توجه داشته باشند که حتما باید شماره حساب سرپرست خانوار که در فرم اقتصادی ثبت شده است،‌ اعلام شود؛ در غیر این صورت سامانه رفاهی شماره حساب را ثبت نمی‌کند.

تمدن درباره زمان پرداخت‌ها و قسط اول یارانه‌ها نیز با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها بر اساس اعلام رییس‌جمهور از مهر ماه آغاز می‌شود، گفت: با توجه به اینکه مرحله اعلام شماره حساب‌ها مرحله‌ای و چنداستان- ‌چند استان انجام شد، ممکن است پرداخت‌ها نیز پلکانی صورت گیرد که جزئیات آن را دولت اعلام می‌کند. به گفته وی، دولت از مهرماه آماده می‌شود تا واریز نقدی یارانه‌ها به حساب مردم را اجرایی کند. استاندار تهران درباره مبلغ یارانه‌ها نیز اظهار کرد: جزئیات میزان و مبلغ یارانه‌ها توسط سخنگوی اقتصادی دولت اعلام می‌شود.

با حذف خوشه‌ها، فعلا همه یارانه‌ دریافت خواهند کرد

استاندار تهران درباره اجرای این قانون در تهران نیز اظهار کرد: ‌در استان تهران تعداد خانوارهایی که بر اساس فرم اقتصادی خانوار تکمیل کرده‌اند، سه میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار مشمول دریافت یارانه هستند. به گزارش «ایسنا»، وی ادامه داد: از آن تعدادی که برای دریافت یارانه تخمین زده بودیم، حدود ۶۰ هزار خانوار ثبت‌نام نکرده و فرم اقتصادی را تکمیل نکردند. به گفته تمدن، در مرحله سنجش یک اتفاق افتاد که دولت آن را اصلاح کرد که بحث خوشه‌بندی‌ها مطرح شد که کنار گذاشته شد. فعلا در این مرحله همه یارانه‌ها دریافت خواهند کرد؛ اما در طول زمان اصلاح می‌شود.